ارائه 2 لایحه جدید برای محافظت از کارگران آمریکایی در برابر هوش مصنوعی

سناتور ایالات متحده آمریکا دو لایحه جدید برای محافظت از کارگران در برابر نظارت‌های سرزده هوش مصنوعی ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا،«باب کیسی جونیور» سناتور ایالت پنسیلوانیا در سنای ایالات متحده آمریکا بر اساس گزارشی که «ان‌بی‌سی نیوز» (NBC News) منتشر کرده است، دو لایحه جدید برای محافظت از کارگران در برابر نظارت‌های سرزده در محل کار و به اصطلاح رئیس ربات‌ها ارائه کرده است.

کیسی در مورد مقررات جدید اعلام کرده است که «من فکر می‌کنم همه به شدت روی ارائه یک استراتژی برای رویارویی با یک چالش عالی برای کشور، متمرکز شده‌اند. همچنین فرصت‌هایی برای هوش مصنوعی وجود دارد، اما چالش‌های بسیاری دارد که در آن اغراق نمی‌کنم.»

لایحه اول قانون «بدون ربات» نامیده می‌شود و کارفرمایان را از تکیه صرف به سیستم‌های خودکار برای تصمیم‌گیری در مورد استخدام باز می‌دارد. دوربین‌های هوش مصنوعی میلیون‌ها خودرو را در ایالات متحده تماشا می‌کنند تا مجرمان را دستگیر کنند. اکنون ممکن است از هوش مصنوعی برای جاسوسی از غیرنظامیان آمریکایی استفاده شود.

در خلاصه این لایحه آمده است: «سیستم‌ها و نرم‌افزارها، نه انسان‌ها، به‌طور فزاینده‌ای تصمیم می‌گیرند که با چه کسی برای یک شغل مصاحبه کنند، کجا و چه زمانی کارکنان باید کار کنند و چه کسی ترفیع، انضباط یا حتی از شغل خود اخراج می‌شود. شاید شما یک راننده تحویل کالا هستید و الگوریتم ردیابی کارفرمایتان تشخیص می‌دهد که شما مطابق با استاندارد‌های آن عمل نمی‌کنید و سپس یک ایمیل برای شما ارسال می‌کند تا بدون هیچ هشدار یا فرصتی برای صحبت با یک انسان اخراج شده‌اید.»

بدون نظارت، این «رؤسای ربات» خطرات تبعیض، اقدامات انضباطی ناعادلانه و شرایط کاری خطرناک را افزایش می‌دهند.

لایحه دوم قانون «کارگروه نظارت بر محیط کار و فناوری‌های استثماری» نامیده می‌شود و شامل ایجاد یک نهاد دولتی برای نظارت بر محل کار و ارائه گزارش به کنگره است.

کیسی تنها سیاست‌مداری نیست که نگران افزایش هوش مصنوعی در نیروی کار و فراتر از آن است. افراد دیگر هم نگرانی‌های خود را ابراز کرده و اقداماتی را برای کاهش اثرات منفی احتمالی این فناوری انجام داده‌اند، اگرچه برخی رویکرد محتاطانه‌تری دارند.

«کوین مک کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان کالیفرنیا تلاش کرده اعضای کنگره را در مورد هوش مصنوعی آموزش دهد، اما توصیه کرده از مقررات بیش از حدی که می‌تواند نوآوری و سرمایه گذاری در این زمینه را خفه کند، خودداری کند. به گفته وی «من نمی‌خواهم ببینم که دولت آژانسی ایجاد کند تا تأیید کند که آیا کسی می‌تواند بر اساس هوش مصنوعی بسازد یا خیر.»

مک کارتی به خبرنگاران گفته است که «من آن‌چه را که اتحادیه اروپا انجام داده است، مشاهده کرده‌ام، دستورالعمل‌های آن‌ها سرمایه‌ها و افرادی را که از اروپا دور می‌شوند و روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، گرفته است. من می‌خواهم توانایی تقویت هوش مصنوعی را در آمریکا ببینم، اما در عین حال باید در برابر هر ترسی که ممکن است داشته باشیم، محافظت شود.»

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا