سیستم هوشمندسازی روشنایی معابر و تجهیزات سرمایشی در دانشگاه آزاد قزوین طراحی شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از طراحی ، نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت جامع هوشمندسازی روشنایی معابر و هم چنین تجهیزات سرمایشی با کمک اینترنت اشیاء توسط محققان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، اسماعیل زینالی افزود: این سیستم توسط بابک محمدیان، سید مرتضی ناصح نیا از دانشجویان مقطع دکترای رشته برق و آرش محمدیان دانشجوی مقطع دکترای رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با راهنمایی دکتر احمد فخاریان ؛ عضو هیات علمی گروه برق این دانشگاه طراحی و پیاده سازی شد.

وی اظهار کرد: این پروژه به درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به عنوان ماموریت ویژه طراحی، نصب و راه اندای شده است.

به گفته این مسوول ،پایش، نمایش و ارسال فرمان از راه دور میزان بار مصرفی به صورت آنلاین و هم چنین انتقال اطلاعات به صورت دو طرفه، اعلام خرابی چراغ ها و ارسال پیام به تلفن همراه اپراتور و نمایش در اپلیکیشن به منظور کاهش زمان خاموشی و کاهش میزان اتلاف انرژی در زمان پیک بار و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و تصمیمات هوشمندانه به مشترکین برای مدیریت درست بار مصرفی و کاهش گازهای گلخانه ای از طریق استفاده بهینه از منابع تجدید ناپذیر، از مزیت های این طرح هوشمند سازی است.

وی افزود: اینترنت اشیاء یعنی ارتباط حسگرها و دستگاه‌ها با شبکه اینترنت که از این طریق ارتباط و تعامل بین لوازم متصل به شبکه و کاربران دارای دسترسی مجاز به این شبکه، امکان دیدن و کنترل لوازم متصل به شبکه را برای کاربران فراهم می کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا