مهدی گلشنی: دانش‌آموزان و دانشجویان در مهر ماه از مترو و اتوبوس می‌توانند رایگان استفاده کنند

مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از رایگان شدن وسایل حمل و نقل برای دانش‌آموزان و دانشجویان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ستاد استقبال از مهر تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف شهری آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم. کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر فعال است که پیشنهاد شناور سازی ساعت کاری ادارات و مدارس را برای کاهش بار ترافیکی داده ایم.

مدیر کل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: شناور سازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هم تاثیر گذار بوده است و شاهد ۱۰ درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.

وی ادامه داد: دغدغه آموزش و پرورش مادران شاغلی هستند که باید فرزندان خود را به مدرسه ببرند. اما این شناور سازی به مادران این امکان را می‌دهد تا هم فرزندان را سر وقت برسانند و هم خودشان به موقع به سر کار بروند.

گلشنی افزود:، چون برخی از دستگاه‌ها ممکن است شناور سازی را اعمال نکنند جای نگرانی برای بروز برخی مشکلات برای والدین دارای فرزند مدرسه‌ای وجود دارد.
وی افزود: بازار‌های میوه و تره بار همیشه ساعت ۸ شروع به کار می‌کنند که در حال رایزنی هستیم که از ۸ و نیم شروع شود. در مراکز دانشگاهی درصدد هستیم ۱۰ روز تدریس اولیه مجازی شود و به طور کلی درصدد هستیم که ساعت شروع آن‌ها هم از ۸ به ۸ و نیم تغییر پیدا کند البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.

گلشنی در ادامه باین کرد: در بحث ناوگان اتوبوس رانی ۴۳۰ دستگاه در حال اورهال است که تا پایان شهریور به مدار اضافه می‌شود و در حال جذب ۱۰۰ نفر راننده هم هستیم. ۲ هزار دستگاه قرارداد برای خرید اتوبوس‌های جدید داریم که از شهریور و مهر کم کم به سیستم اضافه می‌شود و تا یک و نیم سال بعد تمام این اتوبوس‌ها به چرخه اضافه می‌شوند. تا پایان شهریور ۱۲ دستگاه ران قطار اورهال شده تا به سیستم اضافه می‌کنیم کهع کار ۶ دستگاه انجام شده است. ۱۵۰ دستگاه ون به ناوگان تاکسیرانی تا پایان شهریور اضافه می‌کنیم. 

وی در پایان گفت: استفاده دانش آموزان و دانشجویان را در مهر ماه از مترو و اتوبوس می‌توانند رایگان استفاده کنند. 
شناور سازی ساعت کاری ادارات باعث کاهش ۱۵ درصد ترافیک شد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا