محمدمهدی اسماعیلی: کارگروه هماهنگی کانون‌های تبلیغاتی در وزارت فرهنگ تشکیل شد

وزیر فرهنگ گفت: با هدف رسیدن به رویه‌ای مشخص و ساماندهی حوزه تبلیغات، کارگروه هماهنگی تبلیغاتی در وزارت فرهنگ تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی اسماعیلی در دومین نشست تخصصی مدیران و فعالان تبلیغات کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر کشور وظیفه تنظیم‌گری دارد که در این میان حوزه تبلیغات یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی گفت: در حوزه تبلیغات سر و کار مسئولان با نخبگان جامعه است و باید اهتمام بیشتری به آن شود. در سال‌های گذشته در حوزه تبلیغات و کانون‌های تبلیغاتی کشور کم‌کاری کردیم. امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک این کانون‌ها را فعال کنیم و جلسات متعددی در سال با این کانون‌ها برگزار کنیم.

اسماعیلی به جایگاه کانون‌های تبلیغاتی در موضوع مواجهه با مخاطبان و مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این مسئله به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد. سعی می‌کنیم در نظام بروکراسی کشور عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و دست‌کم با تغییر و گنجاندن عنوان تبلیغات در معاونت مطبوعاتی وزارتخانه این نقیصه را جبران کنیم.

وی از تشکیل کارگروه هماهنگی کانون‌های تبلیغاتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در این کارگروه تلاش می‌کنیم موضوعات مربوط به کانون‌های تبلیغاتی را پیگیری کنیم. بنای مسئولان وزارت فرهنگ در این حوزه بر این است که مدیریت متمرکز در حوزه تبلیغات ایجاد شود. چون جنس این کار تجاری و اقتصادی نیست، بلکه در دسته صنایع فرهنگی قرار می‌گیرد و باید از جنبه نگاه فرهنگی به آن نگریست.

وزیر فرهنگ افزود: دست‌اندرکاران کانون‌های تبلیغاتی باید در قالب کارگروه مذکور در جایگاه مشاور، مسئولان وزارت فرهنگ را در امر تبلیغات یاری کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه تبلیغات سعی خواهیم کرد عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم و بتوانیم شعار اصلی مسئولان وزارت فرهنگ در دوره جدید برای بازگشت مرجعیت فرهنگ و هنر به این وزارتخانه را جامه عمل بپوشانیم.

انقلاب مالی در اعتبارات حوزه فرهنگ

اسماعیلی افزودد: در حوزه بودجه برای مدیریت فرهنگ در دوره جدید مدیریت وزارت فرهنگ یک انقلاب ایجاد شده و امیدواریم اثرات این افزایش بودجه در سهم فرهنگ و هنر را در آینده مشاهده کنیم. ضمن این‌که وزارت فرهنگ برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی هنرمندان و افزایش فعالیت صندوق اعتباری هنر به منظور رسیدگی به وضعیت معیشتی هنرمندان، تعیین سبد خرید نهاد کتابخانه‌ها و همچنین احصاء مشکلات مالیاتی حوزه فرهنگ آمادگی کامل دارد و برنامه‌ریزی‌هایی کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید کارگروهی فرهنگی بین دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور ایجاد کرده که همه وزارتخانه‌ها در آن عضویت دارند. امیدواریم بتوانیم تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه‌هایی مثل کارگروه تحول کانون‌های تبلیغات را اجرایی کنیم.

اسماعیلی افزود: فعالان حوزه تبلیغات کشور مسئولان وزارت فرهنگ را در کنار خود بدانند. چون ما ماموریتی غیر از این نداریم و باید بتوانیم به سند جامع تبلیغات در کشور برسیم و در شورای انقلاب فرهنگی تصویب کنیم.

وی ادامه داد: همه کار‌های عقب‌مانده باید در یک تقویم کاری ۲۴ ماهه ثبت، پیگیری و مشخص شود که قرار است در چه بازه زمانی انجام شود. بخش تبلیغات مثل لوکوموتیو وقتی به راه بیفتد سایر بخش‌ها را به حرکت در می‌آورد. چون نقشی پیش برنده دارد و با به حرکت در آمدن این حوزه، بقیه بخش‌های فرهنگی هنری کشور راه می‌افتد.

ضرورت رفع از هم‌گسیختگی حوزه تبلیغات

معاون مطبوعات و اطلا‌ع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست حوزه تبلیغات و کانون‌های تبلیغاتی را به ویژه در سطح استان‌ها یکی از ظرفیت‌های عظیم کشور برشمرد و گفت: متاسفانه مساله تعامل با نهاد‌های مختلف مثل شهرداری‌ها در استان‌ها دچار از هم گسیختگی و دارای تنوع خاصی است که باید به سمت یکپارچگی برود تا جامعه با داشتن یک تصویر بصری منظم دچار تخریب روانی نشود.

فرشاد مهدی‌پور تاکید کرد: کانون‌های تبلیغاتی مولد کسب و کار هستند و سعی ما در وزارت فرهنگ بر این است که با توجه به فناوری‌های نوین و فضای مجازی، حداقل با تصویب و تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به این حوزه بتوانیم آثار مثبتی در این حوزه شاهد باشیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در تعامل با دیگر کشور‌ها از هوش مصنوعی در این عرصه کمک بگیریم و بر خلاف کشور‌های دیگر بتوانیم مانع حذف نیروی انسانی توسط فناوری‌های جدید شویم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا