مهدی صالحی: بوستان ستارخان، بوستان دوستدار کودک می‌شود

نشست کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک با حضور شهردار منطقه۲، مدیر کل آموزش‌های شهروندی و معاونین و مدیران منطقه و … برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صالحی، شهردار منطقه دو در نشست کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک با تاکید بر تسریع در اجرای برنامه‌های عملیاتی شهری مناسب با نیاز کودکان گفت: مبحث کودکان و کیفیت زندگی آن‌ها یکی از شاخص‌های مهم توسعه پایدار شهری است، برهمین اساس ایجاد محله و بوستان دوستدار کودک نقطه آغاز خوبی در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه محله شهرآرا به عنوان محله دوستدار کودک انتخاب شده است، افزود: اجرای بوستان دوستدار کودک در راستای حرکت در مسیر شهر انسان محور است و این منطقه به لحاظ ساختار‌های شهری از ظرفیت مناسبی برای اجرایی شدن طرح شهر دوستدار کودک برخوردار است.

 صالحی در پایان بر همراهی و مشارکت تمامی حوزه‌های اجرایی جهت تسریع در عملیاتی شدن بوستان ستارخان به عنوان بوستان دوستدار کودک تاکید کرد و گفت: بوستان ستارخان به لحاظ برخورداری از ظرفیت مناسب برای اجرای بوستان دوستدار کودک شناسایی و براساس طرح مطالعاتی، در بخش کالبدی ایجاد فضای بازی ایمن و تعاملی برای کودک و خانواده طراحی شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و ساختار‌های مناسب منطقه ۲، بوستان ستارخان به عنوان بوستان دوستدار کودک می‌تواند الگویی برای سایر بوستان‌های منطقه باشد.

مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه این نشست با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص الزام به اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک در شهر تهران اظهار کرد: تلاش کنیم در مرحله عملیاتی طرح از خدمت رسانی به کودکان در سایر محلات غافل نشویم و در طراحی بوستان دوستدار کودک به نیازافراد کم توان، سالمند نیز توجه شود.

وی اجرای این طرح را در راستای افزایش آگاهی، توسعه و مشارکت کودکان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت سازی و توسعه فضای اثر بخش برای رشد کودکان برشمرد.

وی خواستار جلب مشارکت کودکان و نوجوانان در طراحی و آماده سازی بوستان دوستدار کودک شد تا این اقدامات با توجه به نیاز‌ها و خواسته‌ها انجام و رضایتمندی آن‌ها را در پی داشته باشد

 براساس این گزارش در ادامه این نشست برنامه‌های پیشنهادی منطبق با شاخص‌های بین المللی شهر‌های دوستدار کودک توسط مشاور و مجری طرح برنامه عملیاتی “بوستان دوستدار کودک” مطرح شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا