فعالیت «رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره» کاملا قانونی است

خبرگزاری فارس در 26 مرداد 1402 خبری منتشر کرد که با واکنش سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، متن اطلاعیه سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور درخصوص خبر ذکر شده به شرح زیر است:


مدیر مسئول محترم خبرگزاری فارس

با سلام؛
جناب آقای فلاحی نماینده محترم همدان در روز 1402/05/26 در صفحه جامعه/ سلامت آن خبرگزاری مطالبی به ریاست محترم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره نسبت داده‌اند، بر طبق قانون مطبوعات دستور فرمائید جوابیه این سازمان در همان صفحه و تیتر منتشر شود.

برطبق تبصره 3 ماده 15 قانون تشکیل سازمان مصوب مجلس شورای اسلامی، چنانچه در پایان دوره تشریفات انتخابات دوره بعدی به نحوی از انحاء پایان نیافته باشد، ارکان دوره قبلی تا قطعیت انتخابات جدید به فعالیت خود ادامه خواهند داد، بنابراین فعالیت ریاست سازمان کاملا” قانونی است و قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است تا زمان برگزاری انتخابات قانونی شورای مرکزی و هیئت بازرسان فعالیت ریاست سازمان منطبق با قانون است.

درباره ابطال آئین‌نامه ابلاغی 1401/12/23 هیئت وزیران طبق قانون هیئت بررسی مصوبات دولت با قوانین وظیفه دارد تمام مصوبات و آئین‌نامه‌های هیئت وزیران را با قوانین تطبیق دهند. مغایرت قطعی  آئین‌نامه هیئت وزیران توسط ریاست محترم مجلس ابلاغ شده است و این آئین‌نامه ملغی شده است و حتی اصلاحیه رد شده است. این ادعا مستند به نامه ریاست محترم مجلس بالاترین مرجع قانونی کشور، حقوق‌دانان هیئت تطبیق، اظهار نظر کارشناس کمیسیون اصل 90 و مقامات مسئول قضایی می‌باشد.

نکته دیگر از دوره کاری ریاست سازمان 5 ماه می‌گذرد نه 3 سال و 3 ماه و تاخیر انتخابات مقصر آن سازمان و شورای مرکزی نبوده است، بلکه نمایندگان وزرا موجب تاخیرآن شده‌اند. ادعای آقای فلاحی نماینده محترم همدان درباره تهدید به لغو عضویت و مجوز در مصاحبه یا جایی دیگر صحت ندارد و تشویش اذهان عمومی تلقی می‌شود.

اگر یک مورد مستند وجود دارد، اعلام شود. تمام مواردی که جناب فلاحی گفته‌اند در مصاحبه رئیس سازمان بیان نشده است احتمالا گزارش غلط به ایشان داده‌اند. مصاحبه رئیس سازمان را همگان دیده‌اند و موجود‌است یک گزارش کار‌ مستند به اعضا است و همه را به آرامش و قانون دعوت کرده‌اند.

در مورد اعمال ماده 576 در فضای مجازی مطرح شده است، ارتباطی به ریاست سازمان ندارد. کمیسیون هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین متشکل  از 25 حقوق‌دان برجسته کشور می‌باشند، که زیر نظر ریاست محترم مجلس فعالیت می‌کنند و مصوبات آنان که توسط ریاست محترم مجلس اعلام می‌شود عین قانون است و لازم‌الاجر است.

بهتر است نظرات هیئت تطبیق دریافت شود و سپس اظهار نظر شود. به‌هرحال بالاخره نظر نهایی مجلس و مقامات قضایی در این درباره اعلام خواهد شد. خسارت ناشی از اجرای آئین‌نامه ملغی شده برعهده کسانی است که به قانون عمل نمی‌نمایند.

روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره


برای مشاهده اخبار بیشتر درباره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا