صعود والیبالیست‌های ایران به نیمه‌نهایی آسیا

انتشارات موفقیت‌شناسی

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل پاکستان به نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دور حذفی رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه چهارشنبه اول شهریور به مصاف تیم پاکستان رفت و به پیروزی رسید.  

ملی‌پوشان ایران با پیروزی سه بر صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۳) مقابل حریف خود به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کردند. پیش از این هم ژاپن به نیمه‌نهایی صعود کرده بود.  

ترکیب تیم ملی ایران: محمد موسوی (کاپیتان)، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، محمد ولی‌زاده، مبین نصری و  محمدرضا حضرت‌پور.

سرمربی: بهروز عطایی

ست اول: ۲۵ بر ۱۸ ایران

ایران آغاز کننده این دیدار بود و محمد ولی‌زاده در خط سرویس قرار گرفت و ایران سه امتیاز پیاپی گرفت. برتری تیم ایران در ادامه این ست هم حفظ شد و اسپک‌های میثم صالحی بارها تبدیل به امتیاز شد. در حالی که بازی ۱۷ بر ۱۳ به نفع ایران بود محمد موسوی سرویس زد و داور امتیاز را به پاکستان داد. موسوی و سایر بازیکنان معتقد بودند که توپ خط را گرفته است و پس از بازبینی صحنه امتیاز هجدهم برای ایران به دست آمد. صالحی با دو دفاع پیاپی دو امتیاز را کسب کرد. ایران این ست را ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.  

ست دوم: ۲۵ بر ۱۵ ایران

ایران دو امتیاز در شروع این ست گرفت و جلو افتاد اما پاکستان با استفاده از توپ‌گیری و دفاع ناقص ایران در این ست بازی را در امتیاز ۷ به تساوی کشاند و در ادامه هم برای اولین بار ۸ بر ۷ از ایران جلو افتاد. با اینکه توپ‌گیری پاکستان در این ست بهتر شده بود اما ایران دوباره پیش افتاد و در حالی که بازی ۱۴ بر ۱۱ به نفع ایران بود، سرمربی حریف درخواست وقت استراحت داد اما امتیازگیری ایران همچنان ادامه داشت. ولی‌زاده با سرویس‌های خود دریافت اول پاکستان را با مشکل مواجه کرد و ایران چند امتیاز پیاپی گرفت تا در نهایت این ست را هم ۲۵ بر ۱۵ پیروز شود. 

ست سوم: ۲۵ بر ۱۳ ایران

این ست با امتیازگیری پاکستان شروع شد و دریافت‌های ضعیف از سمت ایران باعث شد تا حریف ۴ بر ۱ جلو بیفتد و عطایی درخواست وقت استراحت کند. عطایی از بازیکنان خواست تا در دریافت‌های اول دقت و با آرامش بازی کنند. با ورود مجدد به زمین بازیکنان ایران در دفاع و حمله خوب کار کردند و ۶ بر ۴ جلو افتاد. مبین نصری که از تیم جوانان به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است، با سرویس قدرتی یک امتیاز مستقیم گرفت. برتری ایران در ادامه این ست هم حفظ شد و ۲۵ بر  ۱۳ به پیروزی رسید. 

انتهای پیام/  

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا