زائران اربعین حسینی از بردن داروهای ممنوعه به عراق خودداری کنند

فرمانده مرزبانی ایلام گفت: ضروری است زائران از همراه داشتن هرگونه داروی ممنوعه و مشکوک به عراق خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فارس، سرهنگ فرج رستمی فرمانده مرزبانی استان ایلام، با اشاره به اینکه همراه داشتن هر گونه مواد مخدر در کشور عراق از سوی این کشور مجازات سختی را به دنبال دارد، گفت: زائران و مسافران گرامی باید در این رابطه به نکات تذکر داده شده توجه نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه در تعدادی از کشورهای عربی، قرص‌های مختلفی چون اعصاب، فنوباربیتال، والیوم مواد مخدر تلقی میشود، با حاملان و مصرف کنندگان این داروها برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان ایلام به بررسی برخی مفاد قانونی مبارزه با مواد مخدر در کشور عراق پرداخت و ادامه داد: ضروری است در این رابطه زائران بیشتر توجه کرده و از همراه داشتن هر گونه داروی گیاهی مشکوک و همچنین قرص های روان گردان شبیه به مواد مخدراز جمله متادون و یا قرص‌های آرام بخش شامل انواع مسکن‌های حاوی کدئین، دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اکسازپام، لورازپام خودداری نمایند. 

سرهنگ رستمی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر دولت عراق تمام ورودی های کشور خود را با امکانات کنترلی و حفاظتی پیشرفته مجهز کرده و همچنین با بهره گیری از کادر متخصص مبادرت به شناسایی زائران معتاد و جستجوی بار همراه آنان خواهد کرد. 

این مقام نظامی گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در این زمینه باید در این راستا مد نظر داشت این است که این بازداشت ها برای مجرمان محدودیت سنی و جنسی ندارد و به صرف کشف مواد مخدر از فرد با وی به عنوان حامل مواد مخدر برخورد شده و وی را بازداشت می نمایند. 

سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه، برای فرد خاطی و مجرم تمام مراحل دادرسی و محاکمه با قاطعیت و بدون حضور وکیل انجام خواهد شد، تصریح کرد: زائران بازداشت شده به حبس طولانی مدت محکوم خواهند شد و حتی امکان اعتراض و تجدید نظر در رای صادره در این رابطه وجود نخواهد داشت.

وی به نوع جریمه های مختلف در این رابطه پرداخت و عنوان کرد: زائران  و مسافران گرامی توجه داشته باشندحمل، خرید و یا مخفی کردن هر نوع ماده مخدر از قبیل تریاک، شیره، شیشه و دیگر مواد مخدر  با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد به مجازات‌هایی از جمله جریمه نقدی و تا ۵۰ ضربه شلاق، ۲ تا پنج سال حبس، محرومیت از انجام زیارت به مدت پنج سال، ممنوع اخراج شدن بین یک تا پنج سال از کشور را به همراه دارد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام :در سال‌های گذشته زائران جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی به دلیل توجه نداشتن به هشدارها و توصیه‌های پلیس و سایر مسئولان مربوطه، برخی اقدام به حمل این گونه مواد و قرص‌های ممنوعه در کشور عراق کرده و توفیق حضور در این آیین معنوی را از دست داده‌اند.

پایان پیام /

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
فارس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا