مجتبی تاجیک: برنامه وزارت‌ورزش برای افزایش خانه‌های جوان در کشور است

سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال افزایش خانه‌های جوان در همه مناطق کشور هستیم و در همین راستا، تاکنون ۹۳ خانه جوان افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مجتبی تاجیک افزود: اکنون در اغلب استان‌های کشور خانه جوان تاسیس شده و این خانه‌ها با شکل‌های مختلفی اداره می‌شود. براساس ظرفیت هر خانه جوان فعالیت‌های متنوعی برای جذب جوانان آن مناطق انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: خانه جوان به عنوان یک بستر فیزیکی برای پیگیری ماموریت‌های معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به شمار می‌رود که چهار ماموریت اصلی شامل پیگیری خدمات مشاوره و هدایت شغلی و تحصیلی، برگزاری جلسات سه‌شنبه‌ها با جوانان و در واقع تعامل جوانان با مسئولان، برگزاری برنامه‌های آموزشی یا مشارکتی و محلی برای هماهنگی برنامه‌های معاونت جوانان در راستای اطلاع‌رسانی در حوزه نیروهای جوان جامعه است.

به گفته وی، براساس اقدامات صورت گرفته نود و یکمین و نود و دومین خانه جوان در استان خراسان شمالی افتتاح شده و قرار است فردا سه‌شنبه هفتم شهریور به مناسبت هفته دولت نود و سومین خانه جوان در استان قم راه‌اندازی شود.

اجرای چهار ماموریت معاونت جوانان در خانه‌های جوان

تاجیک ادامه داد: هر چهار ماموریت اصلی چهار اداره کل معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در این خانه‌های جوان اجرایی می‌شود به همین منظور به صورت جدی دنبال افزایش تعداد خانه‌های جوان هستیم.

وی اضافه کرد: در دوره جدید فعالیت به دنبال این موضوع هستیم که تعریف از خانه جوان این باشد که بجای استانداردهای فیزیکی به سمت ماموریت پیش برود.

سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها بناست در هریک از سازمان‌ها، ارگان‌ها و موسسات خصوصی که کمترین امکانات وجود داشته باشد خانه جوان ایجاد شود تا بتوانیم خدمات خود را به اقصی نقاط کشور برای اقشار مختلف جوانان فراهم و در دسترس قرار دهیم.

تاجیک اظهار داشت: همچنین اولین خانه جوان در استان تهران در محل وحیدیه تاسیس شد و این فعالیت همچنان ادامه دارد. خانه جوان پایتخت با حدود ۴۰۰ مترمربع در باشگاه ورزشی دیهیم در میدان تسلیحات تهران قرار دارد و خدماتی همچون خانه کتاب، مشاوره ازدواج، مشاوره استعدادیابی و اشتغال در این خانه به افراد علاقه‌مند و مراجعه کننده ارائه می‌کند.

وی معتقد است: خانه جوان به عنوان محلی برای پیگیری ماموریت‌های معاونت جوانان و ارائه خدماتی به افراد جوان است که ارائه خدمات مشاوره ازدواج و اشتغال، ایجاد محیطی به منظور گفت و گو با مسئولان و شنیده شدن حرف جوانان، تسهیل فعالیت‌های تشکل‌ها و سمن‌ها و محلی برای اطلاع‌رسانی خدمات معاونت جوانان در این خانه‌ها ارائه می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا