تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر با عرضه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران در مالزی

انتشارات موفقیت‌شناسی

در راستاي همکاري مشترک فرهنگي و هنري با استفاده مطلوب از ظرفيت‌ها و توانایی‌های تخصصی برای تقويت اقتصاد فرهنگ و هنر، تفاهم نامه‌ای بين صندو ق اعتباری هنر و رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در مالزی، امضا شد. 

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، همزمان با هفته دولت، تفاهم‌نامه همکاری صندوق اعتباری هنر و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، به امضاء رسید.
رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در این مراسم، تقویت حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر را از رویکردهای جدی دولت مردمی برشمرد وگفت: صندوق اعتباری هنر، در راستای برنامه ریزی کلان وزارتخانه اهتمام ویژه خود را در جهت تقویت و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در سطوح ملی و بین المللی را در اولویت قرار داده و تاکنون نیز گام های رو به جلویی در این زمینه برداشته است.
سید مجید پوراحمدی درادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری صندوق هنر با رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در این صندوق طوری برنامه‌ریزی شده اند که منجر به پویایی حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر شود.
مشاور وزیر فرهنگ در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه امروز شرایط خوبی برای همکاری های مشترک صندوق اعتباری هنر با دیگر بخش ها و مجموعه ها فراهم شده که می توان بر استفاده از همه ظرفیت های موجود این صندوق با آنها تأکید داشت.
تفاهم نامه صندوق هنر و رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در یک نگاه
  براساس بندهایی از این تفاهم نامه، طرفین بر همکاری های مشترک در زمینه های فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و مشاوره‌ای با استفاده از تمامی امکانات دو طرف  اعم از توانمندی های علمی، فرهنگی و هنری، نیروی انسانی، فنی و اطلاعاتی که در متن تفاهم نامه ذکر شده و همچنین تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و گسترش مناسبات فرهنگی و هنری  بین دو کشور تأکید کردند.
معرفی فعالان برجسته و ناشناخته عرصه هنر در ایران و مالزی، برگزاری برنامه های فرهنگی، برگزاری جشنواره ها، همایش ها، نمایشگاه ها و اجرای طرح های انتشاراتی، پژوهشی، آموزشی، ایجاد بانک های اطلاعاتی و اجرای برنامه های مشترک در سطح ملی و بین المللی در حوزه های هنری و فرهنگی، همکاری برای تولید آثار فرهنگی و هنری مشترک با صدور مجوزهای لازم برای معرفی و شناساندن فرهنگ، هنر، تمدن، زبان و …. هنرمندان کشورهای ایران و مالزی به مجامع داخلی و بین المللی، ایجاد کارگروه های تخصصی متشکل از صاحب‌نظران، اساتید، هنرمندان با محوریت مطالعات فرهنگی و هنری از جمله برخی بندهای این تفاهم نامه است.
همچنین بهره مندی از توان علمی-تخصصی طرفین در حوزه های فرهنگی و هنری برای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، ایجاد بستر مناسب جهت حضور صاحب نظران، متخصصان و اعضای طرفین در تشکّل‌ها و اجتماعات، ارائه خدمات مشاوره ای به هنرمندان معرفی شده توسط صندوق و … از دیگر عناوین و مفاد این تفاهم نامه به شمارمی رود.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا