زینب عبداللهی: بانک اطلاعاتی مشاغل خانگی زنان استان قم ایجاد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم از ایجاد بانک اطلاعات مشاغل خانگی زنان این استان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این بانک اطلاعات این است که تسهیلات مشاغل خانگی بهتر و با عدالت بیشتر به دست متقاضیان برسد تا این کسب و کار ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا،زینب عبداللهی افزود: طبق این بانک اطلاعاتی تاکنون ۸۰۰ نفر از بانوان این استان که در زمینه مشاغل خانگی فعالیت دارند، شناسایی و فرم‌های کسب و کار برای آنان تکمیل شده‌است.

وی اظهار داشت:‌ سال گذشته طبق تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت مقرر شد برای آن دسته از زنانی که در مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک فعالیت دارند تسهیلاتی فراهم شود که طبق آن تسهیلات چهار درصدی با تنفس شش ماهه برای مشاغل خانگی دراختیار افراد دارای شرایط قرار می‌گیرد.

وی از استقبال زنان فعال مشاغل خانگی از طرح مذکور خبر داد و گفت: برای آموزش زنان به منظور فعالیت بهتر در زمینه کسب و کار، تفاهم‌نامه ای با دانشگاه علمی و کاربردی منعقد شد تا در زمینه‌های مرتبط ، بانوان آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

عبداللهی به فعالیت برخی از بانوان درحوزه دانش بنیان اشاره و بیان کرد: برای چند شرکت دانش بنیان که متولیان آن زنان هستند وامی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که این وام برای فعالان مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گفته وی تاکنون برای ۱۰۰ نفر از زنان فعال مشاغل خانگی در استان قم این وام پرداخت شده‌است.

وی از چالش های پیش روی زنان قم در زمینه عرضه و فروش محصولات خانگی خود گفت و افزود: نبود بازارچه عرضه محصولات خانگی مهم‌ترین مشکل زنان فعال استان در این عرصه است.

عبداللهی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با سازمان همیاری شهرداری قم منعقد شد تا بر اساس آن در زمان‌های مورد نیاز، محل نمایشگاه های دائمی استان به منظور برپایی نمایشگاه عرضه محصولات در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرک پردیسان از دیگر مکان هایی است که به منظور ایجاد بازارچه و محل فروش محصولات خانگی زنان استان قم در نظر گرفته شده‌است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی زنان شهید قم

عبداللهی درادامه از ایجاد بانک اطلاعاتی زنان شهید این استان خبر داد و گفت:‌این مجموعه حاصل تحقیقات و پژوهش‌های گروهی از پژوهشگران است که به عنوان تدوین ‌کننده، مباحث مرتبط با شهدا را کنار هم قرار داده و آن‌ها را با تنظیم متن‌ها به صورت یک بانک اطلاعاتی درآمده‌است.

وی افزود: زندگینامه و یک یا چند خاطره از شهدا در کنار برخی اسناد از جمله محتواهای بانک اطلاعاتی زنان شهید قم می‌باشد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا