اندونزی در مسیر تبدیل‌شدن به قطب نوآوری صنایع خلاق در عصر مِتاورس است

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات بازار متحد در دسامبر ۲۰۲۲، ارزش بازار پوشاک دیجیتالی از ۴۹۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به ۴.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۱ خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، تصور کنید نیمه شب در جاکارتا، شهری که هرگز نمی‌خوابد، در خیابانی که پر از چراغ‌های نئونی و سرشار از زندگی است دارید قدم می‌زنید. ناگهان فکری به ذهنتان خطور می‌کند: اندونزی به عنوان قطب نوآوری و توسعه در صنایع خلاق در عصر متاورس.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات بازار متحد در دسامبر ۲۰۲۲، ارزش بازار پوشاک دیجیتالی از ۴۹۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به ۴.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۱ خواهد رسید. در ۲۰۲۳، بازار بازی‌های متاورس جهانی ارزشی برابر با ۵۱ میلیارد دلار دارد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۳ با یک رشد ۳۸ درصدی ارزشش به ۱۳۰۰ میلیارد دلار برسد. تقریباً نیمی از این بازار یا ۴۸ درصد تحت سیطره سخت افزار‌های بازی‌های متاورس قرار دارد و اندونزی مشغول تربیت نیرو‌های بسیار زیادی در این حوزه است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته درباره اکوسیستم متاورس اندونزی، اندونزی از موقعیت بسیار خوبی در زمینه تولید محتوای خلاق در زنجیره‌ تامین متاورس جهانی برخوردار است. این موفقیت دو دلیل دارد: اندونزی در حال حاضر در حال تجربه کردن یک فاز رشد جمعیتی بسیار زیاد است و نسل جدیدی از جوانان را دارد که به عرصه رسیده اند و دلیل دیگر هم این است که این کشور از تنوع فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است.

برای حداکثر بهره وری از این پتانسیل‌ها دولت اندونزی باید به نسل جوان اندونزی آموزش مناسب و سودبخش بدهد. وزارت آموزش و فرهنگ باید با صنایع مرتبط همکاری کند و دروس دیجیتال و نوآورانه را وارد سیستم آموزش ملی نماید. موضوع فقط آموزش کدنویسی نیست بلکه آن‌ها باید در زمینه طراحی گرافیک، داستان گویی و حتی اخلاق دیجیتالی نیز آموزش بدهند.

همچنین بدون اینترنت سریع و مقرون به صرفه این رویا در حد یک رویا باقی می‌ماند. دولت باید در زمینه زیرساخت‌های دیجیتالی نیز سرمایه گذاری کند و دسترسی به اینترنت پرسرعت را در سراسر این شبه جزیره تضمین کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا