تصویب طرح احداث شهرک سینمایی دیجیتال

در جلسه شورای عالی سینما، پس از پیگیری و بررسی اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات اولین جلسه این شورا، طرح‌ها و مصوباتی در راستای پیشرفت و توسعه سینمای کشور مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، رئیس فرهنگستان هنر و اعضای حقیقی شورای عالی سینما حضور داشتند، با تأکید بر ضرورت توجه به ابعاد سیاست‌گذاری و نرم‌افزاری در این حوزه، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شورای عالی سینما پیش‌بینی و فراهم نمودن بعد سخت‌افزاری، تهیه تجهیزات روز دنیا، ساخت شهرک‌های سینمایی و دیجیتالی است، اما ضرورت دارد در کنار این اقدامات یک پیوست نرم‌افزاری و سیاست‌گذاری نیز دیده شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نفوذ و تأثیر بالای محصولات سینمایی و نمایشی برای تبیین مسائل مختلف در کشور در بین آحاد جامعه، افزود: سینما مهم‌ترین ابزار برای اشاعه و صدور تمدن و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در داخل و در سطح منطقه و جهان است.

مخبر خاطر نشان کرد: شورای عالی سینما باید به محل تدوین جریان عملیاتی تبیین و ترویج تمدن اسلامی، آرمان‌های جمهوری اسلامی و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی تبدیل شود و سینما مهم‌ترین ابزار و مؤلفه جدی برای حفاظت و اشاعه فرهنگ است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه و نقش شورای عالی سینما در جهت‌دهی و ایجاد امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای پیشرفت و توسعه اقتصاد سینمای کشور تأکید کرد: دبیرخانه شورای عالی سینما موظف است افق پنج‌ساله این شورا را هر چه سریع‌تر تهیه و تدوین نماید و بخش اعظم فعالیت‌های این دبیرخانه باید مختص به تدوین سیاست‌های سینمایی و هنری کشور باشد.

وی افزود: برگزاری، پیگیری مصوبات، تعیین محتوای جلسات شورای عالی سینما در بین سایر شورا‌ها و نهاد‌های فرهنگی اهمیتی اساسی دارد که باید تمامی اعضا برای برگزاری منظم جلسات حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تبریک روز ملی سینما به تمامی سینماگران و هنرمندان این عرصه، از اقدامات شورای عالی سینما در دولت سیزدهم در راستای برنامه‌ریزی برای ساخت سینما‌های جدید، ورود تجهیزات و امکانات سینمایی روز دنیا، حمایت مالی، معیشتی و مسکن سینماگران و توسعه اقتصاد سینما قدردانی و تأکید کرد این رویه باید با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری ادامه یابد.

او با بیان اینکه باید هماهنگی و همکاری وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت فیلم‌های مختص کودک و نوجوان و تعیین محتوای مناسب با سنین آنان افزایش یابد، اظهار داشت: سینمای کودک هم در بعد رونق اقتصاد سینما و همچنین نقش و نفوذ آثار سینمایی در تربیت کودکان حائز اهمیت اساسی است که باید پیشنهادات ساخت فیلم‌های سینمایی ویژه دانش آموزان و کودکان در شورای عالی آموزش‌وپرورش و دولت مطرح و مصوب شود.

مخبر همچنین بر تقویت جریان سینمایی در استان‌ها و بهره‌گیری از نخبگان هنری و فرهنگی به‌ویژه در شهرستان‌های محروم کشور تأکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور از شورای عالی سینما خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه وزارت خارجه زمینه را برای صادرات آثار سینمایی ایران در حوزه کشور‌های همسایه و منطقه و همچنین تولید آثار مشترک سینمایی و هنری با کشور‌های حوزه تمدن اسلامی و ادبیات مقاومت فراهم نماید.

در این جلسه اقدامات انجام شده و پیگیری مصوبات اولین جلسه شورای عالی سینما از جمله روند تدوین طرح حقوق معنوی مخاطبان سینمای ایران، طرح کمک به تجهیز و روزآمدسازی ۱۰۰ شعبه و نمایندگی دفتر انجمن سینمای جوانان در سراسر کشور، حمایت از سینماگران فاقد مسکن با اختصاص ۲۰۰۰ واحد مسکونی و اختصاص اعتبارات لازم برای تولید مشترک فیلم با کشور‌های حوزه تمدنی و محور مقاومت ارائه شد.

در ادامه این جلسه نیز چندین مصوبه در راستای توسعه اقتصاد و بازار سینمای کشور از جمله طرح تخصیص بنیاد ملی پویانمایی و تقویت صنعت پویانمایی کشور مطرح و ایجاد ساختار این بنیاد به تصویب رسید.

ورود مواد اولیه تجهیزات و فناوری‌های تخصصی صنعت سینما که امکان تولید در داخل ندارند، اختصاص اعتبار برای طرح سینما کارت به کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی و طرح اکران صبحگاهی فیلم‌های سینمایی برای دانش آموزان از جمله طرح‌هایی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به امکان برگزاری جشنواره‌ای منطقه‌ای فیلم خزر، احداث شهرک سینمایی دیجیتال بر مبنای استودیو‌های دیجیتال تولید فیلم و زمینه سازی برای برخورداری طرح‌های مهم سینمایی از منابع و تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و طرح حمایت از سینماگران استان‌ها اشاره کرد.

همچنین در خصوص اصلاح نحوه اخذ مالیات از هنرمندان پیشنهاداتی مطرح و مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح پیشنهادی در این زمینه را تهیه نماید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا