ارائه خدمات مشاوره گروهی برای ارتقاء سلامت گروهای آسیب پذیر تهرانی آغاز شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای مشاوره گروهی در مناطق ۲۲ گانه تهران با هدف ارتقای سطح عاملیت خودآگاهی و ارتقاء سلامت روان شهروندان پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، حمید صاحب با اعلام این خبر افزود: طرح مشاوره گروهی با استفاده از نیروهای متخصص شرکت کننده در دوره های بازآموزی و توانمندسازی اداره کل سلامت شهرداری تهران برای گروه های آسیب پذیر جامعه از جمله افراد دارای معلولیت، سالمندان، افراد دارای بیماری اعتیاد و دیگر گروه‌های هدف اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ۷۵ گروه مشاوره تخصصی در اجرای این طرح در مناطق تهران فعالیت خود را آغاز کنند، بیان داشت: در هر منطقه دست کم ۳ گروه مشاوره شکل گرفته است که در هر گروه ۴۰ فرد تقاضای استفاده از این خدمت را به خانه های سلامت سراهای محله ارائه کرده اند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اضافه کرد: براساس نیاز هر منطقه و فراوانی نوع نیاز، گروه های تخصصی مشاوره گروهی برای ۱۵ نفر تشکیل و به افراد خدمات روان شناختی متناسب با نوع نیازشان ارایه می شود.

وی توضیح داد: افرادی که در قالب گره‌های مشاوره قرار می‌گیرند می‌توانند به شکل رایگان در ۸ جلسه و در مجموع در هر جلسه تا ۹۰ دقیقه از خدمات حضوری مشاوره‌ای استفاده کنند.

صاحب با تأکید بر ضرورت پایش اثربخشی برنامه های اجرا شده در روند اجرای این طرح، از برنامه ریزی برای سنجش مقدار اثربخشی مشاوره‌های ارایه شده خبر داد و گفت: تمام شرکت کنندگان در دوره‌های مشاوره گروهی بر اساس استانداردهای شناخته شده روانشناسی مورد سنجش قرار می گیرند و در انتهای دوره نیز با سنجش دوباره افراد مقدار اثربخشی و کارآمدی طرح اجرا شده ارزیابی مجدد می شود. در صورت رضایت بخش بودن دوره های برگزار شده طراحی برای توسعه این دوره ها در دستور کار اداره کل سلامت قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه محدودیت سنی برای اجرای این طرح وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در فرایند ثبت نام متقاضیان، گروه های سنی نوجوان نیز مشارکت داشتند. اکنون چند گروه متقاضی مشاوره در سنین نوجوان شکل گرفته است که متخصصان این حوزه برنامه های خود را در مدرسه برای نوجوانان اجرا خواهند کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، صاحب با بیان اینکه کار ثبت نام متقاضیان شرکت در مشاوره های گروهی به پایان رسیده است و جلسات مشاوره گروهی بعد از پایش افراد در روزهای آینده آغاز خواهد شد، افزود: دوره های مشاوره گروهی به شکل حضوری و در موضوعاتی مانند کنترل خشم، ارتباط موثر و روابط بین فردی، اضطراب، افسردگی و موضوعاتی مانند آن برگزار می شود. در صورت نیاز افراد بعد از پایان دوره های مشاوره گروهی به مراکز مشاوره فردی در خانه های سلامت ارجاع می شوند تا به شکل فردی به افراد خدمت مورد نیازشان ارائه شود.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا