نخستین طلای کشتی آزاد ایران به «امیرحسین زارع» رسید

امیرحسین زارع با شکست گنو پتریاشویلی آزادکار عنوان‌دار گرجستانی در فینال ۱۲۵ کیلوگرم پیکارهای جهانی صاحب مدال طلا شد. این دومین طلای جهانی زارع بود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان نخستین مرحله از انتخابی المپیک پاریس روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه در بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود. این پیکارها امروز (یکشنبه) با برگزاری چهار وزن دوم شامل ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم از ساعت ۱۲ به وقت ایران در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد پیگیری شد. همچنین در شامگاه این روز مسابقات فینال چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان برگزار شد.

امیرحسین زارع که با شکست طاها آکگل به فینال رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۳ بلگراد رسیده بود با دوبنده قرمز برابر گنو پتریاشویلی قهرمان کهنه‌کار گرجستانی قرار گرفت. پتریاشویلی که سه عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در ابتدای مسابقه به دنبال کنترل زارع جوان بود اما در این کار ناموفق عمل کرد و در نهایت اخطار 30 ثانیه گرفت. زارع پیش از پایان تایم اخطار پای قهرمان گرجی را از تشک بیرون برد و امتیازات خود را به عدد 2 رساند. سه دقیقه نخست دیدار پادشاه کشتی ایران با دارنده مدال نقره المپیک 2016 ریو با نتیجه سه بر صفر به سود زارع به پایان رسید.

دارنده مدال نقره و برنز المپیک هر چند در سه دقیقه دوم تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشت اما قهرمان آملی کشتی جهان اجازه اجرای فن را به این قهرمان کهنه‌کار گرجستانی نداد و با حملات پی در چی موفق به شکست یکی از نام‌آوران کشتی جهان شد. گنو پتریاشویلی که در دیدار نهایی وزن 125 کیلوگرم برابر زارع حرفی برای گفتن نداشت در نهایت با نتیجه 11 بر صفر و امتیاز عالی در این مبارزه شکست خورد.

زارع پیش از این نیز در مسابقات جهانی سال 2021 اسلو موفق به کسب نشان طلای قهرمانی جهان شده بود. این طلا بعد از ۳۲ سال بعد از طلای مرحوم پهلوان علیرضا سلیمانی در جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس بدست آمد.

در دیدارهای رده‌بندی وزن 125 کیلوگرم طاها آکگل از ترکیه و پاریس از آمریکا به عنوان سوم مشترک این وزن رسیدند.

زارع پیش از مسابقه فینال موفق به شکست آزادکارانی از بلاروس، پورتوریکو، مجارستان و ترکیه شد. پادشاه کشتی ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم،پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف دارنده نقره و برنز امیدهای جهان از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

زارع در این مرحله همچون سال گذشته به مصاف طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و با یک کشتی حساب شده توانست با نتیجه ۴ بر صفر حریف نامدار خود را شکست دهد و ضمن انتقام شکست سال گذشته به فینال راه یابد.

پیش از امیرحسین زارع، امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند.

تیم ایران در پایان مسابقات چهار وزن اول کشتی آزاد قهرمانی جهان 65 امتیاز تیمی کسب کرد و رقابت تنگاتنگی با آمریکا برای فتح سکوی جهانی دارد. تیم کشتی آزاد آمریکا نیز در چهار وزن نخست 90 امتیاز تیمی را کسب کرده است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا