میلاد احتیاط: پلتفرم آنلاین آموزش تکنولوژی‌های نوین طراحی شد

محققان کشور موفق به طراحی پلتفرم آنلاین آموزش تکنولوژی‌های نوین به کودکان شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، میلاد احتیاط، مدیرعامل یک واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه در زمینه پلتفرم آنلاین آموزش تکنولوژی‌های نوین فعالیت می‌کنیم گفت: موفق به طراحی پلتفرمی شدیم که خدمات و محصولات فیزیکی مانند پکیج آموزش رباتیک همراه با دو عدد دی‌وی‌دی به کودکان عرضه می‌کند. این پلتفرم به کودکان برنامه‌نویسی، رباتیک، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوین آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه پلتفرم آنلاین آموزش تکنولوژی‌های نوین صرفاً یک کلاس آنلاین محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: کلاس‌های آنلاین به همراه فایل‌های هوشمند به صورت هفتگی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد. در واقع قفل فایل‌ها هر هفته برای کودکان به صورت اختصاصی در یک زمان خاص باز می‌شود.

این فعال حوزه فناور افزود: هدف این شرکت دانش‌بنیان از طراحی پلتفرم آنلاین آموزش تکنولوژی‌های نوین این است که کودکان از شهر‌های کوچک گرفته تا شهر‌های بزرگ بتوانند از یک آموزش رباتیک استاندارد و با کیفیت استفاده کنند.

احتیاط با اشاره به پشتیبان ویژه این پلتفرم، تصریح کرد: از آنجایی‌که طرح دستگاه، طرحی بین‌المللی است، دانش‌پژوه‌های فارسی‌زبان بسیاری علاوه‌بر ایران از کشور‌های مختلف مانند آلمان، اتریش، انگلستان، اسپانیا، کویت، امارات، ایتالیا، کانادا، عمان و افغانستان داریم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: این خبر بسیار خوشایندی است که افراد مستقر در کشور‌های اروپایی به‌جای ثبت‌نام در کلاس‌های حضوری برنامه‌نویسی، همواره در دوره‌های آنلاین این شرکت دانش‌بنیان شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پکیج(بسته) رباتیک، مطرح کرد: یک محصول فیزیکی با عنوان اسباب‌بازی آموزشی از قیمت ۱۸۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای کودکان طراحی شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی محصولات این است که همراه همه محصولات، آموزش صفر تا صد محصول به صورت ویدیو‌های کوتاه و باکیفیت عرضه می‌شود.

به گفته احتیاط، حتی کسانی‌که این محصول را از روستایی دورافتاده تهیه می‌کنند، می‌توانند از یک آموزش استاندارد و باکیفیت رباتیک بهره‌مند شوند.

فعال حوزه دانش‌بنیانی با اشاره به مزیت‌های فناوری‌های به‌کار برده‌شده در پلتفرم آنلاین، خاطرنشان کرد: از مواد اولیه غیربازیافتی در پکیج رباتیک استفاده می‌شود، زیرا مواد بازیافتی برای ساخت اسباب‌بازی مناسب نیست.

احتیاط با بیان اینکه فیلم‌های استودیویی با تجهیزات پیشرفته تولید می‌شود، اظهار کرد: آزمون‌های هوشمند در هر جلسه برای کودکان برگزار می‌شود. نتیجه آزمون برای کودکان نمایش و برای پدر و مادر ایمیل می‌شود.

به گفته وی، اکنون بخشی از ایونت‌ها و رویداد‌ها در پلتفرم برگزار می‌شود که حاصل خروجی بازخوردی است که پشتیبان‌ها از سیستم نشئت می‌گیرند. خانواده‌ها علاوه‌بر بهره‌مندی از پشتیبانی، باید رویداد‌ها و ایونت‌ها را به‌صورت ماهانه داشته باشند تا ترفند‌ها و نکات آموزشی دریافت کنند.

احتیاط با توجه به بازخورد‌های گرفته‌شده از خانواده‌ها، افزود: مدت‌زمان ویدیو‌های آموزشی در گذشته بیشتر از ۱۵ دقیقه بود، اما با توجه به بازخورد‌ها دریافتیم که بازدهی کودکان در زمان‌های بلند کاهش پیدا می‌کند و هم‌اکنون دوره‌های آموزش جدید بیشتر از ۱۵ دقیقه نیست.

فعال حوزه فناور با اشاره به مزیت پلتفرم آنلاین نسبت به نمونه‌های داخلی و خارجی، اظهار کرد: نمونه‌های داخلی این محصول فقط شامل کلاس‌های آنلاین می‌شود، یا همواره به صورت جداگانه فایل پی‌دی‌اف در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، اما پلتفرم آنلاین آموزش تکنولوژی‌های نوین شامل ویدیو‌های باکیفیت می‌شود.

به گفته وی، دانش‌آموزان با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین تکنولوژی‌های نوین علاوه‌بر یادگیری برنامه‌نویسی، رباتیک نیز آموزش می‌بینند و این مزیت هنوز در سایر نمونه‌ها کپی نشده است. در واقع، کودکان در قالب یک دوره برنامه‌نویسی و رباتیک یاد می‌گیرند. خروجی برنامه‌نویسی نیز شامل انیمیشن، بازی، اپلیکیشن موبایلی و طراحی سایت می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا