راه‌اندازی شورای عالی سینما برای اولین بار در مراکز استان‌ها

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی شورای عالی سینما در استان‌ها به ریاست استانداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، محمد خزاعی پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه، در نشست صمیمی با هنرمندان شهرستان کاشمر ضمن تقدیر از تلاش‌های تمامی هنرمندان پیشکسوت و جوان این شهرستان در عرصه سینما و تئاتر افزود: فضای صمیمی که در این شهرستان وجود دارد موجب رشد و نمو هنرمندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان بسیاری خوبی از کاشمر داشتیم که در تمامی جشنواره‌های تئاتر، سینما، تعزیه، موسیقی محلی و… به خوبی می‌درخشیدند و مقام‌های بسیاری کسب می‌کردند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برخی بزرگان هنرمند موسیقی محلی و سنتی این شهرستان امروز در سطح کشور و بین‌الملل حرف برای گفتن دارند، اظهار کرد: هنرمندان قدیم کاشمر بدون هیچ‌گونه کمک مالی و با هزینه شخصی تلاش می‌کردند.

وی گفت: هنرمندان پیشکسوت برای اینکه اسم کاشمر در کشور مطرح و به جایگاه واقعی خود برسد، علیرغم تمامی مشکلات هزینه‌های بسیاری را داشته‌اند و سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

خزاعی افزود: اکنون هنرمندان مطرح کشور از جمله آقایان جیرانی، غلامرضا موسوی، علی جلالی، احمد کاوری و خواهران اسکندری و بسیاری از هنرمندان دیگر اصالتاً کاشمری و از این منطقه هستند. این نشان می‌دهد که کاشمر مجموعه بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد.

وی در ادامه در پاسخ به پیشنهاد فرماندار کاشمر برای استفاده از سالن همایش‌های فرمانداری برای پخش فیلم گفت: به جای اینکه سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر به عنوان دومین سینمای این شهر مورد استفاده قرار گیرد، با همکاری شهرداری زمینی رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار دهید تا در مدت زمان کوتاهی سالن استاندارد دیگری با تجهیزات به روز احداث شود.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌ها این کار درحال انجام است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد در پرداخت تسهیلات و اختصاص تجهیزات مورد نیاز کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر شهری نوسازی جدید انجام داده‌ایم تعداد مخاطبان سینما افزایش یافته است، افزود: مردم می‌خواهند در سالن‌های استاندارد فیلم‌های با کیفیت ببینند.

خزاعی همچنین خاطرنشان کرد: اگر هنرمندان شهرستان طرحی در خصوص تولید فیلم و سریال داشته باشند قطعاً استقبال خواهیم کرد، بدون شک اگر دفتر سینمایی کاشمر راه‌اندازی شود می‌شود از همان بودجه‌های اندک برای فیلم‌سازی اقدام کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان کاشمر هنرمندانی در عرصه‌های انیمیشن و فیلم‌سازی داریم که در کشور مطرح هستند و می‌توانند نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام کنند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمامی پیشنهادهای هنرمندان کاشمر را پیگیری خواهیم کرد و نمی‌گذاریم در حد گفتار درمانی باقی بماند، گفت: نسبت به دوره‌های قبل برای استان‌ها کارهای بسیاری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بالغ‌بر ۱۴ مورد برنامه جدی برای استان‌ها داریم که در ۱۳ مهرماه در اختتامیه جشنواره مهر سینمای ایران اعلام خواهد شد، همچنین ساماندهی مسکن سینماگران در سرتاسر کشور یکی دیگر از اقدامات است.

خزاعی با اشاره به اینکه تاکنون برای موضوع مسکن سینماگران حدود ۴۰۰ تقاضا دریافت کرده‌ایم، گفت: در شورای عالی سینما مقرر شد شرایط مسکن ملی برای سینماگران در نظر گرفته نشود و موارد استثنا باشد.

وی همچنین از راه‌اندازی شورای عالی سینما در استان‌ها با ریاست استانداران خبر داد و افزود: تاکنون در کشور نداشتیم که استانداران درگیر مسائل سینما شوند و این جزء مصوبه اخیر شورای عالی سینما بوده است.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: علیرغم همه مشکلات موجود اما آینده خوبی را برای کشور و به تبع سینما پیش رو داریم و اتفاقات خوبی خواهد افتاد، به مرور گشایش‌های بسیار خوبی برای کشور ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات هنرمندان تلاش‌های بسیاری می‌شود، گفت: برخی استان‌هایی که تازه توسعه پیدا کرده‌اند و مرکز استان شده‌اند مانند خراسان جنوبی مشکلات بسیار زیادی دارند.

خزاعی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مرکز استانی مانند بوشهر حتی یک سینمای فعال نیست که در این خصوص پیگیری‌هایی صورت گرفته تا حداقل یک سینما برای مردم این شهر فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۲۲۵ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر در کشور داریم که فاقد سالن سینما هستند و جایی هم برای راه‌اندازی این مکان ندارند، در برنامه توسعه دولت است تا اقدامی برای این شهرستان‌ها صورت بگیرد.

رئیس سازمان سینمایی همچنین اذعان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد، البته نباید فراموش کرد که فقط امکانات استعداد نمی‌آورد هرچند این دلیلی هم نیست که دولت به فکر تأمین امکانات و تجهیزات نباشد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این جلسه گفت: هنرمندان کاشمر می‌توانند طرح‌های خود را برای ساخت فیلم و سریال در پرتال مربوطه به ثبت برسانند و از حمایت‌ها بهره‌مند شود.

محمد حسین‌زاده افزود: با توجه به سینما سیاری که در کاشمر وجود دارد می‌تواند روستاها و مناطق محروم را پوشش دهند، همچنین برای راه‌اندازی سالن سینما در بردسکن باید بخش خصوصی اعلام آمادگی کند.

همچنین حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان منطقه ترشیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در سطح استان و کشور دارند، خاطرنشان کرد: باید در سطح کشور از پتانسیل هنرمندان این شهرستان بیشتر استفاده شود.

خطه ترشیز از نظر ظرفیت‌ها و امکانات شرایط خوبی ندارد

فرماندار کاشمر با بیان اینکه جامعه هنری خطه ترشیز نسبت به سایر شهرستان‌های استان از نظر ظرفیت‌ها و امکانات در شرایط خوبی به سر نمی‌برند، گفت: خوشبختانه مجوز دفتر انجمن سینمای جوان شهرستان کاشمر صادر شده است.

حجت اله شریعتمداری با اشاره به اینکه از محل امکانات شهرستان این دفتر را تجهیز خواهیم نمود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت محدودی که سینمای کاشمر دارد پیشنهاد می‌شود سالن همایش‌های فرمانداری به عنوان سینمای دوم کاشمر تجهیز و به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین یکی از دغدغه‌های هنری شهرستان را معرفی هر چه زودتر ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر دانست و گفت: امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه انتظار داریم از تولیدات هنری شهرستان در حوزه‌های مختلف حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، بیان کرد: می‌توان اولین جشنواره فیلم منطقه ترشیز را سال آینده در این شهرستان برگزار کرد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا