پیوستن ایران به جمع ۳ کشور تولیدکننده داروی ضدسرطان «ایبروتینیب»

 ایران به همت دانش‌بنیان‌ها به جمع سه کشور تولیدکننده داروی ضد سرطان «ایبروتینیب» پیوست.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، برای درمان بیماران سرطانی در کنار روش های مرسوم از داروهای ضدسرطان استفاده می شود. ایبروتینیب یکی از این داروهایی است که تا پیش از این از طریق واردات تامین می‌شد و حالا به همت متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان داخلی‌سازی شده است.

با توجه به اینکه این محصول جزو محصولات راهبردی در کشور محسوب می‌شود و در شرایط خاصی بیماران از آن استفاده می کنند، بعد از پنج سال مراحل تحقیقاتی و فشرده تولید شده است و هم اکنون آماده مصرف بیماران است.

تولید ماده اولیه ساخت دارو در کشور

علاوه بر تولید دارو، ماده اولیه ساخت آن هم در کشور بومی شده است و اکنون ایران در کنار چین و هند جزو سه کشور صاحب دانش فنی ساخت ماده اولیه این دارو در جهان محسوب می‌شوند.

به گفته مسوولان این شرکت دانش بنیان ارزش واقعی بازار جهانی این دارو در جهان بیش از ۱۰ میلیارد دلار است و با کسب تاییدیه های لازم از مراجع جهانی بعد از تامین بازار داخل این محصول در مسیر صادرات قرار خواهد گرفت.

سجاد قدبیگی مدیر تحقیقات شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده این دارو در این باره توضیح می‌دهد: این دارو برای درمان سرطان های خون و لنفوم استفاده می‌شود لوسمی مزمن لنفوئیدی (سی ال ال) و لوسمی لنفوسیتی کوچک اس ال ال و همچنین برای کسانی که پیوند انجام داده‌اند.

وی افزود: این دارو یک آنزیم عامل بیماری را مهار می‌کند و جلوی رشد سلول های سرطانی را می‌گیرند.

مدیر تحقیقات این شرکت ادامه داد: بیشترین مزیت این دارو قیمت تمام شده آن است؛ به عنوان مثال یک دوز ۴۲۰ گرمی دارو که برای تولید ۲۸ عدد از این دارو استفاده می‌شود، نزدیک به ۶۵۰۰ یورو قیمت دارد.

خانم بهمنی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز گفت: این دارو درمان کامل محسوب می‌شود. به طور کلی هر دارویی که بیشتر از پنج سال طول عمر بیمار را افزایش دهد، به عنوان درمان سرطان محسوب می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: تولید ماده اولیه ساخت این دارو در کشور، از لحاظ استراتژیک، قیمت و کیفیت بسیار مقرون به صرفه است. همچنین صادرات این دارو به جای ارزبری، برای کشور ارزآوری داشته و ارزش افزوده بسیاری بالایی خواهد داشت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا