عضویت استاد دانشگاه تهران به عنوان هیأت رییسه انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی

 دکتر جان‌اله کریمی مطهر استاد تمام دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران به عنوان عضو هیأت رییسه انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی انتخاب شد.

به گزارش موفقیت شناسی به نقل از ایرنا ، در انتخابات مجمع عمومی انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی که به تازگی در شهر سن‌پیتربورگ روسیه برگزار شد، دکتر کریمی مطهر استاد دانشگاه تهران و رییس انجمن ایرانی زبان و ادبیات روسی به مدت چهار سال به عنوان عضو هیأت رییسه این نهاد بین‌المللی انتخاب شد.

مأموریت‌های انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی ناظر بر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و همکاری در زمینه آموزش زبان و ادبیات روسی در جهان است. در حال حاضر با حمایت این نهاد بین‌المللی کنفرانس‌ها، سمینارها و جشنواره‌های مختلف علمی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

همچنین این انجمن در آماده‌سازی و چاپ کتاب‌های آموزشی ویژه کشورها و فرهنگ‌های مختلف با اساتید دانشگاه‌های عضو همکاری می‌کند و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در زمینه روش‌های نوین آموزش زبان و ادبیات روسی دارد.

به گزارش دانشگاه تهران، انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی در سال ۱۹۶۷ میلادی تأسیس شد که از ۷۰ کشور جهان در این انجمن عضویت دارند.

در حال حاضر ولادیمیر ایلیچ تالستوی از چهره‌های شاخص فرهنگی روسیه، رییس این نهاد بین‌المللی است و استادانی از کشورهای روسیه، آمریکا، مولداوی، ترکیه، تونس، آذربایجان، ایران، چک، رومانی، سنگال، بلغارستان، بلاروس، قزاقستان و چین اعضای هیأت رییسه آن هستند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا