محمدعلی زلفی‌گل: فرایند حمایت از طرح‌های پژوهشی برتر اصلاح خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر علوم گفت: فرایند حمایت از طرح‌های پژوهشی برتر در حال اصلاح است و تلاش داریم حمایت‌ها نسبت به گذشته شرایط بهتری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، مراسم تقدیر از برگزیدگان سرآمد علمی کشور با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، سیدسلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرشاد سلیمانی معاون توسعه بنیاد، یاسین کیخا سرپرست معاونت سرآمدان بنیاد و رسول محمدقلی دستیار ویژه رئیس بنیاد در امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و جمعی دیگر از سرآمدان علمی کشور برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از این مراسم گفت: امروز باعث افتخار است که مدیران سرآمد و دو وجهی مانند دکتر دهقانی فیروزآبادی و دکتر سیدافقهی بر صدر بنیاد ملی نخبگان قرار دارند، آن‌ها در مسئولیت‌های گذشته حقیقتا کارنامه‌ای قابل افتخار بر جای گذاشته‌اند.

وی گفت: بنا دارم امروز خلاصه‌ای از تاریخچه شکل‌گیری بنیاد ملی نخبگان را عرض کنم، بنده سال‌ها قبل در محضر رهبر انقلاب سخنرانی کردم و مسئله مهاجرت ژن ها را طرح کردم، بعد از آن در تماسی از سوی دولت مامور تشکیل بنیاد ملی نخبگان شدم که کار را با گروهی از جوانان پیش بردیم، بعد از مدتی شاهد بودم اداره بنیاد ذیل معاون اول رئیس جمهور به دلیل مشغله ایشان ساده نیست به همین جهت پیشنهاد تاسیس معاونت علمی رئیس جمهور را دادم و این نهاد شکل گرفت که مایه مباهات است.

زلفی‌گل ادامه داد: امروز برای من جای خوشحالی دارد که مسیری که آن روز شروع شد با قدرت ادامه یافته است و شاهد به ثمر نشستن دستاوردهای‌ مهمی همچون قانون جهش تولید دانش بنیان بودیم.کاش امروز اینجا سرود دانشگاه مازندران پخش می‌شد، خوب بود که همه دانشگاه‌ها چنین سرودی داشتند تا الگویی باشد که سایر دانشگاه نیز به آن افتخار کنند.

وزیر علوم در ادامه افزود: پیشنهاد دیگر بنده برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی تالار مفاخر است که سبب ماندگار شدن این الگوها خواهد شد. امروزه سرآمدی در جهان از مسیر علم و دانش می‌گذرد و کشورها با اندیشه‌ها به قدرت گرفتن فکر می‌کنند، اگر ما بنایی بر قوی شدن داریم، بهترین راه آن علم و فناوری است.

زلفی‌گل ادامه داد: وزارت علوم امروزه کارهای زیادی برای ارتقا جایگاه علمی کشور انجام داده است که قانون جهش علمی بر مبنای عملکرد اجرایی یا دستورالعمل پژوهش‌های جامع، بخشی از آن‌ها است. امروز اگر حمایت‌ از دستاوردهای علمی محدود است به دلیل محدودیت منابع است اما فرایند حمایت از طرح های پژوهشی برتر در حال اصلاح است و تلاش داریم حمایت ها نسبت به گذشته شرایط بهتری پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: وزارت علوم برای تحقق عدالت علمی همه ابزارهای خود را به کار می گیرد و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا دانشگاه‌ها محدودیت منابع برای ارتقا خدمات آموزشی و فرهنگی نداشته باشند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم، ۱۰ نفر از سرآمدان علمی به نمایندگی از ۱۱۰ سرآمد علمی سال ۱۴۰۲ کشور، لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی خود را از معاون علمی رییس جمهور، وزیر علوم، رییس بنیاد ملی علم و قائم مقام بنیاد ملی نخبگان دریافت کردند.

پایان پیم/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا