ضرورت تأسیس پژوهشکده تولید بازی و اسباب بازی

یک پژوهشگر حوزه بازی و اسباب بازی، تأسیس پژوهشکده و تعریف یک بخش پژوهش برای تولید بازی و اسباب بازی و قصه‌سازی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: دو جریان تعلیم و تربیت به شدت در هم تنیده‌اند و رابطه مستقیمی با هم دارند و فعالان این حوزه به دنبال ابزارهایی هستند تا مقوله تعلیم و تربیت را پررنگ‌تر و عمیق‌تر کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر شادی عظیمی درباره دغدغه‌های صنعت بازی و مسائل تربیتی، اظهار کرد: دو مفهوم بزرگ و مهم بازی و آموزش (تعلیم و تربیت) در زندگی انسان قدمت عجیب و غریبی دارند و بخش مهمی از دغدغه‌های بشر را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه دو جریان تعلیم و تربیت به شدت در هم تنیده‌اند و رابطه مستقیمی با هم دارند، افزود: ما به عنوان فعالان این حوزه به دنبال ابزارهایی هستیم تا مقوله تعلیم و تربیت را پررنگ‌تر و عمیق‌تر کنیم.

عظیمی با اشاره به اینکه متخصصان حوزه تعلیم و تربیت، از فرآیند بازی و اسباب بازی به عنوان یک فرآیند کاربردی در امر تعلیم و تربیت استفاده می‌کنند گفت: در حال حاضر دغدغه متخصصان این است که چگونه می‌توان دو مقوله اسباب بازی و بازی‌های فیزیکی و مجازی را به هم گره زد.

وی با بیان اینکه کودک ابعاد رشدی مختلفی دارد و باید همه این ابعاد را در نظر گرفت افزود: اگر قرار است کودکان برای جهان فردا آماده شوند مسلماً نمی‌توان از اتفاقات پیرامونی چشم پوشی کرد و عملاً باید یک سازگاری ایجاد شود اما حد و حدود و زمان ایجاد این سازگاری در کودک بسیار مهم است.

پژوهشگر حوزه بازی و اسباب بازی گفت: کودک باید تا سن هفت سالگی رشد اجتماعی خودش را داشته باشد و با جهان پیرامونی و ابزارهای مختلف ارتباط بگیرد و بنابراین خیلی مهم است که ابعاد رشدی کودک در نظر گرفته شود.

عظیمی معتقد است که مداخله ابزارهای بازی نباید در اوایل دوران کودکی باشد و اگر هم از بازی به عنوان ابزار آموزشی در این سن استفاده می‌شود معلم باید تسلط کافی روی ابزار داشته باشد چون بازی از قدرت فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شورای نظارت بر اسباب بازی مسئولیت رصد حوزه اسباب بازی را برعهده دارد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم مسئول نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای است گفت: لازم است که اکوسیستم گسسته و بدون پژوهشِ تولید بازی در کشور ما شکل واحدی به خود گیرد و از آنجایی که بخش خصوصی هزینه این کار را ندارد، متولیان فرهنگی کشور باید مقوله پژوهش را جدی گیرند.

پژوهشگر حوزه بازی و اسباب بازی، تأسیس پژوهشکده و تعریف یک بخش پژوهش برای تولید بازی و اسباب بازی و قصه سازی را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: از آنجایی که حوزه بازی و اسباب بازی به شدت تأثیرگذار است و به بخشی از رفتار و فرهنگ افراد تبدیل می‌شود و امکان ویرایش آن وجود ندارد بنابراین لازم است که این اکوسیستم یکپارچه شود.

عظیمی گفت: فرهنگ کشور ما بسیار غنی و عمیق است لذا ضرورت دارد که به این فرهنگ و ادبیات رجوع کنیم و بازی‌هایی بسازیم که ادامه فرهنگ ما باشند و تأثیر درستی بر نسل آینده بگذارد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا