آغاز فعالیت چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

انتشارات موفقیت‌شناسی

مراسم افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و این رویداد سینمایی رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران روز پنجشنبه در سالن شماره ۹ پردیس سینمایی ملت با اجرای محمدرضا مقدسیان آغاز شد تا این رویداد سینمایی کار خود را آغاز کند.

مهدی آذرپندار دبیر چهلمین دوره این رویداد سینمایی، اعضای هیئت انتخاب و جمعی از فیلمسازان مهمانان ویژه این مراسم هستند.

مهدی آذرپندار در ابتدای مراسم گفت: ممنونم از اینکه برای به صدا درآوردن زنگ این جشنواره و برگزاری پر شور و شوق آن به اینجا آمدید و ما را دلگرم کردید. از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم، باور داشتم که فیلم کوتاه تهران یک موجود زنده است. گاهی اوقات این موجود زنده سر خوش احوال بوده و گاهی اوقات حال خوبی نداشته است. به هر حال پر از فراز و نشیب بوده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در فشار و سختی، در دوران پولداری و بی پولی، در زیر موشک و در دوران کرونا برگزار شده و امروز چهل ساله شده است. این موضوع بسیار مهم است و از این بابت باید از همه کسانی که این رویداد را به اینجا رساندند تشکر بکنم.

آذرپندار با تاکید براینکه دوست داشتیم مراسم افتتاحیه با شور و حال بیشتری برگزار شود، گفت: ظاهراً تقدیر جشنواره فیلم کوتاه تهران این است که با اتفاقات مهمی همزمان شود. اما این روز‌ها نمی‌توانیم نسبت به کودک کشی که در غزه رخ می‌دهد و این جنایت بی تفاوت باشیم. نمی‌توانیم نسبت به درگذشت آقای مهرجویی و آن اتفاق تلخ بی تفاوت باشیم؛ بنابراین به احترام همه این حوادث، مراسم افتتاحیه را کمی سنگین‌تر برگزار می‌کنیم.

بخش دیگری از این مراسم، اختصاص به بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم مهدی امامی، مستندساز داشت که امسال حین ساخت یک فیلم مستند درباره اربعین و طی یک سانحه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رونمایی از یادبود چهل سالگی جشنواره فیلم کوتاه تهران بخش دیگری از این مراسم بود.

در این یادبود، ۹ پرده از دوره‌های قبلی جشنواره کوتاه تهران به نمایش درآمده است. به گفته محمدرضا مقدسیان مجری این مراسم، مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه می‌توانند با اسکن کیو آر کد‌هایی که در فضای پردیس ملت قرار داده شده است این ۹ پرده را تماشا کنند.

این پرده‌ها را امیر شهاب رضویان نقاشی و روایت کرده است.

مروری بر آثار وحید بیوته بخش دیگری از این مراسم بود. در پایان این مراسم مستند ۴۰ سالگی جشنواره فیلم کوتاه رونمایی شد و به نمایش درآمد.

پایان پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا