مقاله استاد دانشگاه تهران برنده نشان عالی دانش از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شد

مفهوم خاک در اندیشه مولانا (Soil in Rumi’s Thought) تألیف دکتر سید کاظم علوی پناه استاد دانشگاه تهران و برنده نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مفهوم خاک در اندیشه مولانا (Soil in Rumi’s Thought) عنوان مقاله‌ای از دکتر سید کاظم علوی‌پناه استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران است که به عنوان فصلی از کتاب Cultural Understanding of Soils توسط انتشارات اشپرینگر منتشر شد.

این مقاله که با همکاری جعفر جعفرزاده، دانشجوی دکتری دانشگاه تهران و دکتر کلثوم غضنفری، عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران تألیف شده است، به موضوع و اهمیت خاک در فرهنگ ایران زمین از منظر مولانا پرداخته است.

این فصل از کتاب، هم از جنبه علمی _ ادبی نوآورانه است و هم بر اساس دیدگاه دکتر علوی‌پناه مبنی بر همگرایی علم، فناوری و هنر استوار است.

استاد تمام رشته سنجش از دور و GIS دانشکده جغرافیایی دانشگاه تهران و مؤلف فصل هفتم کتاب Cultural Understanding of Soils با بیان اینکه این مقاله به یک موضوع بین‌رشته‌ای می‌پردازد، ابراز امیدواری کرد که تألیف این کتاب و مقاله بتواند افق جدیدی نسبت به همگرایی علم و ادب و هنر ایجاد کند.

این کتاب که منطبق با دیدگاه‌های بین‌رشته‌ای، همگرایی و هم‌افزایی علم، هنر و ادب است، شامل هفت بخش، ۲۶ فصل و ۵۶۲ صفحه است. این کتاب نوآورانه در برگیرنده مقالات معتبری از پژوهشگران دنیا در مورد خاک، ادراک و فرهنگ‌ها و آئین و سنن در مورد خاک است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب حاضر در سال ۲۰۲۳ و پس از حدود ۴ سال کار پیوسته متخصصان بویژه از کشورهای فرانسه و آمریکا از جمله پروفسور نیکولا پاتزل، کریستین فلر، اریک برویک و سابینا گرونوالد گردآوری و تدوین شده است.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا