محمد مقیمی: ستاد جوانی جمعیت در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد 

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی ستاد جوانی جمعیت در این دانشگاه خبر داد و گفت: خانواده مهمترین سلول تمدن نوین اسلامی است. برای پایه‌ریزی تمدن، باید خانواده‌محوری را به عنوان یک رکن اصلی بپذیریم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سید محمد مقیمی در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران که پیش از ظهر امروز صورت گرفت، با بیان اینکه دانشگاه تهران باید پرچمدار تمدن‌سازی در کشور باشد، گفت: بیانات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و بزرگان کشور همه مؤید این است که برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، باید دانشگاه‌ها محور و رکن اصلی این فرایند باشند. به طور کلی دانشگاه تهران نیاز به توصیف ندارد و به عنوان دانشگاه پیشرو و پیشگام انتظار می‌رود در این زمینه الگوی عملی ارائه دهد.

وی ادامه داد: در رابطه با بحث خانواده و خانواده محوری مباحث زیادی گفته شده است. خانواده مهمترین سلول تمدن نوین اسلامی است. برای پایه ریزی تمدن، باید خانواده محوری را به عنوان یک رکن اصلی بپذیریم.

مقیمی با بیان اینکه ستاد جوانی جمعیت متشکل از معاونان دانشگاه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: خانواده محوری را به عنوان یک زنجیره و چرخه به هم متصل نگاه می‌کنیم که از مرحله تشکیل خانواده تا بحث مربوط به تحکیم خانواده است که باید دنبال شود. در این فرایند یکی از مبنایی‌ترین پازل‌های مفهوم خانواده محوری بحث پرورش کودکان و خردسالان است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ممکن است عنوان شود راه‌اندازی مهد کودک چه ربطی با دانشگاه دارد، اما واقعیت این است که داشتن مهد کودک و مدرسه برای دانشگاه تهران یک ضرورت است. اگر بخواهیم این فرایند را به درستی طی کنیم، باید تمام زنجیره‌ها به هم متصل باشند و افتتاح مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران یکی از این زنجیره‌ها است.

وی تاکید کرد: همچنین در آینده‌ای نزدیک چند خوابگاه متاهلی برای دانشجویان و اساتید جدید و در کنار آن مسکن برای کارمندان دانشگاه در دستور کار است.

در ادامه محمد علی زلفی‌گل، وزیر علوم نیز  دانشگاه تهران را نماد علم و فناوری ایران معرفی کرد و افزود: بی دلیل نیست وقتی که در دانشگاه تهران کار فرهنگی، علمی و فناوری انجام می‌شود، سرلوحه قرار می‌گیرد و برای کل دانشگاه‌های کشور الگو می‌شود؛ بنابراین از این دانشگاه انتظارات بیشتری مطرح است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران برای آنکه بزرگی خود را حفظ کند، در حقیقت باید هزینه‌هایی انجام دهد و امکاناتی را فراهم کند تا برای سایر دانشگاه‌ها الگو باشد. شکل‌گیری و جاافتادن این حس در دانشگاه تهران که یک خانواده بزرگ است، نبوغ می‌خواهد.

به گزارش ایسنا، ساختمان‌ شماره ۲ دانشکده گردشگری، مرکز ازدواج و خانواده دانشگاهیان زیرمجموعه ستاد خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه تهران و همچنین مهد کودک خانواده بزرگ این دانشگاه با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه افتتاح شد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا