درباره اجرای طرح روستای بدون بیکار در ۳۵۰ روستای کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۵۰ روستای کشور که در قالب طرح روستای بدون بیکار حمایت شدند و اکنون نرخ بیکاری کمتر از ۵ درصد دارند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سالیان اخیر بیکاری یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در کشور محسوب می‌شود اخیرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد نرخ بیکاری به کانال ۷ درصد رسیده است که شرایط را رو به بهبود نشان می‌دهد.

یکی از عوامل اصلی مهاجرت از روستا به شهرها در برخی استان‌های کشور بالا بودن نرخ بیکاری در آن استان است که باعث می‌شود افراد جویای کار به شهر مهاجرت کنند و تولید در روستا ضربه می‌خورد.

روستاها در گذشته کانون تولید بودند اما با مهاجرت نیروهای جوان جویای کار به شهرها رفته رفته در برخی نقاط به مصرف‌کننده تبدیل شده‌اند که اگر طرح‌های اشتغالزایی روستایی با قوت ادامه پیدا کند، قطعا می‌توان امیدوار بود که روستاها به کارکرد سابق خود برگردند.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و محروم کشور است.

وی گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای همیشه یک بحثی مبنی بر اینکه بخشی از رشد اقتصادی از طریق افزایش بهره‌وری وجود دارد.

رضایی افزود: به همین منظور مدل‌های مختلف را جهت افزایش بهره‌وری در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات روستا در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت؛ تاکنون بیش از ۳۵۰ روستا در قالب طرح روستای بدون بیکار مورد حمایت قرار گرفته شدند و اکنون نرخ بیکاری در این روستاها کمتر از ۵ درصد است.

رضایی اظهار کرد: در طرح دیگر هر روستا یک محصول بیش از ۲۵۰ روستا تا کنون از تسهیلات صندوق استفاده کرده اند و این فرآیند در روستا کاملا جاری است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: درسال جاری ۱۹۲ روستا شناسایی و به مرور فرآیند پرداخت تسهیلات انجام شده است و امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۴۰۰ روستا برسد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا