پردیس کارآفرینی و توانمندسازی برای معلولان اجرا خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بهزیستی کشور از اجرای پروژه پردیس توانمندسازی معلولان خبر داد و گفت: پردیس کارآفرینی و توانمندسازی مسیر اشتغال مددجویان را تسهیل می‌کند و بالی برای پرواز و رفع نیازهای روحی و اجتماعی افراد دارای معلولیت است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فارس زنجان، عبداله کرم‌زاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بهزیستی ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه جانمایی و استقرار پردیس توانمندسازی در زنجان ضمن تشریح عملکرد پردیس و لزوم ایجاد آن اظهار داشت: پارک حسی مهارتی، پارک آبی، فضای سبز ویژه، استعدادیابی، سینما، مجموعه کارگاه‌های مهارتی، فضای مخصوص فروشگاه‌های فصلی، بازی‌های هیجانی و حرکتی مهارتی، خانه بازی، رستوران و کافه رویداد، بانک، مجموعه کارگاه‌های هنری و… از جمله پروژه‌های قابل احداث در این پروژه است که افراد دارای معلولیت نیز چون عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بهزیستی شکوفایی و ارتقای استعداد، ایجاد و شتاب دهندگی مشاغل، افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، استفاده بهینه از اوقات فراغت و ورود جدی به حوزه تفریح، ساماندهی و جهت‌دهی خیرین و فعالان اجتماعی را از اهداف عملیاتی این پروژه برشمرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی است و با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود از استعدادها و توانایی‌های خود برای ایجاد ارتباط موثر در جامعه استفاده کرده و به حداکثر توانمندی خود دست یابند.

کرم‌زاده با اشاره به نیازهای مغفول مانده افراد دارای معلولیت چون اوقات فراغت و تفریح گفت: علیرغم وجود قوانین بهره‌مندی برابر از حقوق شهروندی، همچون سایر شهروندان، در عمل با توجه به وجود طراحی‌ها و ساخت و سازهای غیر اصولی و به دور از حداقل استانداردها، این قشر از دسترسی آسان به اماکن عمومی شهر محرومند و این امر لزوم توجه بیش از پیش به طراحی‌های اصولی و همراه با رعایت استاندارد به ویژه در اماکن عمومی شهر، که مورد استفاده اقشار و گروه‌های مختلف است را گوشزد می‌کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بهزیستی یادآور شد: مراکز تفریحی و باغ‌های شهری، همچنان که باید از نظر فیزیکی طوری احداث شوند که مورد استفاده افراد ناتوان جسمی و افراد دارای معلولیت نیز قرار گیرند این پردیس از نظر محتوایی و نرم افزاری نیز فراگیرسازی می‌شود. 

وی در پایان از خیرین به عنوان بازوان توانمند بهزیستی یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در رسیدن به اهداف سازمان بهزیستی بسیار کارساز خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
فارس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا