جایزه نقره‌ای مسابقات بین‌المللی طراحی محصول نیویورک به مبتکر ایرانی رسید

طرح خلاقانه ساعت مچی پلاستیکی با عنوان ریکو Reco مبتکر جوان ایران به عنوان یکی از ۶ طرح برنده تندیس نقره ای مسابقات بین‌المللی طراحی محصول نیویورک ۲۰۲۳ انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مسابقه طراحی محصول نیویورک به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های انجمن مسابقات بین المللی(International Awards Associate) به منظور تقدیر از طراحان محصول، تیم های طراحی و تولید کنندگان با استعداد از سراسر جهان که طرح‌های آنها با خلاقیت‌های کاربردی و مبتکرانه زندگی روزمره را بسیار بهتر می کند، راه اندازی شده است.

این مسابقه از ۱۶ بخش مختلف از جمله طراحی وسایل نقلیه، طراحی محصولات الکترونیکی و همچنین طراحی ساعت و اکسسوری تشکیل شده است و هرساله بیش از هزار طرح در این مسابقه از کشورهای مختلف توسط برندهای معتبر دنیا از جمله اچ پی، کاسیو، هیوندای، میتسوبیشتی و همین طور توسط طراحان حرفه‌ای شرکت داده می شوند. در ادامه برندگان جوایز طلایی و همچنین نقره‌ای در هر بخش معرفی می‌شوند.

برای بخش های مختلف مسابقات بین‌المللی طراحی محصول نیویورک ۲۰۲۳، بیش از ۲ هزار طرح ارسال شده بود که در بخش طراحی ساعت، ۱۴ طرح تندیس برتر شامل ۶ طلا و ۸ نقره را بدست آوردند.

بر همین اساس طرح ساعت مچی پلاستیکی پویا حسین زاده جوان خلاق تبریزی تحت عنوان ریکو Reco به عنوان یکی از هشت طرح برنده تندیس نقره ای این مسابقات انتخاب شد.

این جوان مبتکر کشورمان ، با توضیح طرح خود اظهار داشت: در حال حاضر میلیون‌ها تن پلاستیک مناطق مختلف دنیا از جمله اقیانوس‌ها را آلوده می‌کند و به تهدیدی برای محیط زیست و حیات وحش تبدیل شده است.

وی افزود: بر همین اساس ایده ایجاد یک ساعت مکانیکی روزمره، با هدف یک سبک زندگی بدون ضایعات در ذهن من شکل گرفت.

حسین زاده که متولد سال ۱۳۷۲ تبریز است، افزود: چنین طرح‌های جدیدی با وجود ماهیت سرگرم کننده، حاوی پیام جدی برای مصرف کنندگان است؛ به طوری که آنها را به انتخاب‌های مسوولانه و تغییر عادات مصرفی خود دعوت می کند.

وی در توضیح بیشتری بیان کرد: این محصول در واقع با هدف افزایش آگاهی در مورد مشکل آلودگی پلاستیک اقیانوس‌های کره زمین و با هدف بازیابی زباله‌های پلاستیکی از محیط زیست و بازگرداندن مجدد آن به چرخه تولید برای تبدیل شدن به نمادی برای “تغییر” با هدف نهایی کاهش ضایعات اقیانوس‌ها و محیط زیست طراحی شده است.

این مبتکر فعال در حوزه طراحی و نوآوری با بیان اینکه، ساعت ریکو “Reco” ساعت مکانیکی سازگار با محیط زیست پایدار است، تصریح کرد: تقریبا ۹۰ درصد این ساعت حتی پایه و قسمت داخلی صفحه، موتور و عقربه ها از پلاستیک بازیافتی است، اما چرخ دنده این محصول به دلیل مستهلک شدن در طول زمان از استیل یا فلز است.

حسین زاده همچنین اظهارکرد: ساخت این ساعت متشکل از مراحلی از جمله جمع آوری بطری های پلاستیکی، جدا سازی و خرد کردن، تبدیل مواد خرد شده به گرانول و مواد اولیه و استفاده از این مواد اولیه برای ساخت است.

این جوان خلاق فعال در حوزه طراحی با بیان اینکه، هر ساعت Reco از ۱۰ بطری پلاستیکی اقیانوسی ساخته می‌شود، گفت: اگر ۱۰ هزار ساعت ریکو ساخته و به بازار عرضه شود، از ورود ۱۰۰ هزار زباله پلاستیکی به اقیانوس و سواحل جلوگیری خواهد شد.

وی درخصوص فعالیت و تجربه ۱۲ ساله خود در حوزه طراحی ساخت محصولات روزمره از جمله ساعت، گفت: تاکنون با بیش از ۴۰۰ برند در دنیا همکاری داشته‌ام و هم اکنون تعدادی از محصولات طراحی شده در بازار های بین المللی در حال فروش هستند.

حسین زاده با بیان اینکه پیش از این عضویت سطح دو بنیاد ملی نخبگان را داشته است، تصریح کرد: تاکنون با حضور در مسابقات مختلف، برنده بیش از ۲۰ جایزه بین‌المللی و ملی شده‌ام.

وی، کسب جایزه در مسابقات بین المللی طراحی محصول پاریس Paris Design Award ۲۰۲۱، جایزه بزرگ Top Design Winner مسابقات طراحی European Product Design Award ۲۰۲۰، جایزه نقره ای مسابقات بین المللی طراحی A’Design Awards ۲۰۱۹، جایزه برنز مسابقات بین‌المللی طراحی محصول آمریکا IDA Design Award ۲۰۱۸، جایزه طلایی مسابقات ملی طراحی محصول آیدیران، مدال طلای مسابقات ملی مهارت و رویدادهای مختلف در جشنواره‌های ملی اختراعات را از جمله جوایز خود اعلام کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا