راه‌های آسان برای خلاقیت بیشتر در کار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا
گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، با یافتن هرچه بیشتر شرکت‌ها در مورد نکات مثبت کار از راه دور، ممکن است روز‌های محیط خفه‌کننده دفتر کار هم به شمارش افتاده باشد- این بدان معناست که به زودی ساعات بی‌شماری را در یک دفتر خلوت و پر سر و صدا به فضا خیره می‌شوید.

این تغییر محیط فرصت مناسبی برای تنظیم مجدد مغز و پذیرش نوآوری است که اغلب با افزایش خلاقیت همراه است.

خلاقیت مانند عضله نیاز به انعطاف‌پذیری دارد. برخی از افراد ذاتاً خلاق هستند، در حالی که دیگران مجبورند هر روز در این زمینه کار کنند. صرف نظر از اینکه در این طیف حضور دارید، در اینجا چند نکته ساده برای کمک به شما در خلاقیت بیشتر در کار آورده شده است.

فضا را برای خودتان درست کنید

اگر در یک دفتر کار هستید، نمی‌توانید کل منطقه کاری خود را تغییر دهید، اما حتما می‌توانید میز کارتان را الهام‌بخش‌تر کنید. اول از همه، آن را مرتب نگه دارید و سپس، هر آنچه که به تخیل و خلاقیت شما کمک می‌کند مانند عکس، گل، شمع و دیگر چیز‌ها اضافه کنید.

از طرف دیگر، اگر در خانه خود دفتر کار یا فضای کاری مشخصی دارید، می‌توانید هر کاری انجام دهید.

سعی کنید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید در کنار پنجره یا هر منبع دیگر از نور طبیعی کار کنید. محل کارتان را به دلخواه خود تزئین کنید و از فضایی که واقعاً متعلق به خودتان است استفاده کنید. اگر نمی‌توانید هر روز در یک محل کنید، جای خود را در خانه عوض کنید. اصولاً هر کاری که به دردتان می‌خورد، انجام دهید.

راه‌های آسان برای خلاقیت بیشتر در کار

بارش فکری داشته باشید

ممکن است این تصور را داشته باشید که به عنوان عضوی از یک گروه نیاز به بارش فکری دارید، اما این نمی‌تواند دور از حقیقت باشد. من توصیه می‌کنم یک تخته وایت‌برد – یا یک تخته پین – داشته باشید که در آن بتوانید تمام ایده‌های خود را یادداشت کنید، مهم نیست که این برخی از آن ایده‌ها چقدر بی اهمیت باشند.

از برنامه‌های یادداشت برداری در گوشی خود استفاده کنید و به محض اینکه به ذهن شما خطور کرد، مطالب را یادداشت کنید. لازم نیست که یادداشت شما یک فهرست مرتب و منظم باشد بلکه یک جریان آگاهی است که می‌توانید آن را ویرایش کرده و متناسب با آن حرکت کنید.

هیچ راهی درستی برای خلاقیت وجود ندارد بنابراین خود را محدود به یک مکان، یک شی یا یک رسانه نکنید.

به صورت فردی عمل کنید

شما بی نظیر هستید. بنابراین، تک تک اعضای بدن خود را در آغوش بگیرید. متفاوت بودن را جشن بگیرید، متفاوت فکر کنید، از منظر دیگری به مسائل نگاه کنید، اما مهم‌تر از همه، از تفاوت‌های دیگران آگاه باشید و آن‌ها را نیز بپذیرید.

خارج از چارچوب فکر کنید، وضعیت موجود را زیر سؤال ببرید و آرام نگیرید. نیازی نیست همه چیز را به اوج خود برسانید، اما مهم این است که دیدگاه گسترده‌تری داشته باشید و بین محتوای جریان اصلی و افکار با ماهیت دقیق‌تر در نوسان باشید.

به آنچه در خارج از کار لذت می‌برید، نگاه کنید و سعی کنید آن را در شغل خود بگنجانید. مثلاً آیا در بازاریابی کار می‌کنید و علاقه به خوشنویسی دارید؟ این یک دیدگاه منحصر به فرد به شما می‌دهد که اگر در یک کمپین تجاری یا بازاریابی کار می‌کنید، ممکن است مفید واقع شود.

حرف‌هایتان را عملی کنید

شما باید امور را به دست خود بگیرید. ایده‌پردازی عالی است، اما اجازه می‌دهد کار‌های شما به راحتی کنار هم قرار بگیرند و شما باید خود را مسئول بدانید. از هر تجربه و هر کاری که می‌آموزید، بیاموزید، در یک سیلو کار نکنید.

فرآیند‌های موجود را به هم بزنید

وقتی فهمیدید چگونه می‌توانید خلاقیت فردی خود را تقویت کنید، به تصویر گسترده‌تری نگاه کنید. آیا گروه شما تا آنجا که می‌تواند خلاق است؟ در غیر این صورت، به این فکر کنید که برای کمک به چه کاری می‌توانید انجام دهید.

آیا راهی وجود دارد که بتوانید تیم را برای کمک به ایده‌های اصیل‌ترغیب کنید؟ به عنوان مثال، اگر شما الگوبرداری کنید و برخی از افکار را برای کمک به ایجاد خلاقیت در سراسر تیم به اشتراک بگذارید، ممکن است کمک کند.

راه‌های آسان برای خلاقیت بیشتر در کار

از خلاقیت نترسید

همانطور که قبلاً گفته شد، مواقعی پیش می‌آید که خلاقیت توسط چالش‌های خاصی مسدود می‌شود، اما ترفند این است که آن‌ها را تصدیق کرده و ادامه دهید. مطمئناً، باید منطقی و واقع‌بین باشید، اما این بدان معنا نیست که باید اجازه دهید خلاقیت شما خفه شود.

اگر به چیزی اعتقاد دارید، به اسلحه‌های خود بچسبید و راه‌هایی پیدا کنید تا دیگران بتوانند آنچه را که می‌بینید، ببینند. با خلاقیت از وقت و زبان خود استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که دیگران را در اطرافتان فراگیر می‌کنید و گوش دهید. شما ایده‌های زیادی خواهید داشت، اما مهم است که آن‌ها را به کار بگیرید.

بیرون بروید

به عنوان آخرین نکته توجه کنید که از محیط خود نهایت استفاده را می‌کنید. خیلی درگیر واقعیت خودتان نشوید و گرفتار این شوید که دائماً در صفحه‌های رایانه یا گوشی خود نباشید.

بیرون بروید، به بالا نگاه کنید، اشکال، رنگ‌ها و تفاوت‌های موجود در طبیعت را به خود بگیرید و از آن‌ها برای جرقه افکار و ایده‌های جدید استفاده کنید.

در مورد فرهنگ‌ها و روش‌های مختلف انجام کار‌ها اطلاعات کسب کنید، درگیر شوید و علاقه‌مند شوید – در طولانی مدت نتیجه آن را می‌بینید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا