اعلام جزئیات بسته بیمه سلامت برای بیماران دیابتی

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: ۴ قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا ۷۵ درصد با حمایت بیمه ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رضایی معاون سازمان بیمه سلامت گفت: در هفته دیابت ۴ قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تا کنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه‌ای است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی هم با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌شود.

وی گفت: نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های کشور است که به علت اهمیت از یک سال قبل تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفت.

رضایی گفت: بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است به گونه‌ای که در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی شده اند و ۳۲ کد ژنریک برای آن‌ها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ارائه می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا