هشت ایرانی در برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شدند

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از انتخاب هشت ایرانی در برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه با رای حداکثری در کشور چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مریم جلالی با بیان اینکه برنامه داوری و انتخاب بهترین اساتید منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در کشور چین برگزار شد،‌ اظهارداشت: اساتید ایرانی در رشته‌های پته دوزی، قلمزنی، سوخت روی چوب، نقاشی روی چرم، زری بافی، نقاشی روی شیشه، حکاکی روی نقره، معرق و منبت چوب و از کشور اردن در رشته رودوزی در مرحله نهایی برنامه داوری قرار گرفتند.

وی با بیان این که ایران در منطقه غرب آسیا واقع شده و ایران از حداکثر سهمیه منطقه‌ای، ۱۰ درخواست برای معرفی استاد از طریق ایمیل به منطقه آسیا و اقیانوسیه ارسال کرده است،‌ افزود: ۹ استاد از کشور ایران و یک استاد از کشور اردن در این برنامه از منطقه غرب آسیا به مرحله نهایی داوری در کشور چین راه پیدا کردند.

جلالی با اشاره به این که در جلسه داوری نماینده کشور ایران ۱۰ درخواست را ارائه شد،‌ گفت: اطلاعات موجود در پرونده و روش ساخت محصولات مرتبط با رشته و فعالیت‌های مختلف انجام شده توسط استادان مورد نظر را برای داوران توضیح و در پایان به سوالات مطرح شده از سوی آن‌ها پاسخ داده شد و سپس رای گیری برای هر منطقه انجام شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه در روز نخست منطقه غرب آسیا و منطقه آسیای شرقی درخواست‌های خود را برای داوران ارائه کردند،‌ اظهارداشت: هشتم نوامبر،‌ بعد از سه روز برنامه فشرده، اعلام نتایج داوری و تایید آخرین آرا توسط داوران انجام شد و از منطقه آسیا و اقیانوسیه ۶۰ نفر استاد در رشته های مختلف انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه از ۹ کاندید اعلام شده از سوی ایران به برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه، هشت نفر با رای حداکثری انتخاب شدند،‌ افزود: این افراد در رشته‌های پته دوزی، معرق و منبت چوب، نقاشی روی شیشه و چرم، قلمزنی، سوخت روی چوب، حکاکی روی نقره، زری بافی متبحر هستند.

جلالی بیان کرد: مراسم تجلیل و اعلام اسامی با حضور ۲۰ استاد برگزیده از کشور چین و تعدادی از صنعتگران و هنرمندان چینی، مسئولان شهر دونگ یانگ، تشکل و حامی برنامه (شرکتCACA) که در دو دوره پیش رئیس شورای جهانی صنایع دستی هم بوده است، برگزار شده است.

مراسم تجلیل سالن اجتماعات موزه ملی منبت در شهر دونگ یانگ با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده و همچنین داوران شرکت کننده در برنامه برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا