میز «امید و نشاط اجتماعی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد

در نشست بررسی زمینه‌های همکاری ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، راه اندازی میز «امید و نشاط اجتماعی» و مشارکت در میز «ساماندهی مسائل جنسی جوانان و خانواده» به این موسسه واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر حاجیلوئی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه قرارگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ، اظهار کرد: سیاستگذاری دقیق و موفقیت در اجرایی سازی آن بدون در نظرگرفتن پشتوانه علمی اعم از دانشگاهی و حوزوی میسّر نخواهد بود، لذا تعیین الگوی همکاری با موسسات و پژوهشکده ها که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال هستند، برای ما لازم و ضروری است.

وی ضمن بیان رویکردهای مختلف موجود و برآمده از آموزه‌های اسلامی در مسائل اجتماعی افزود: ما در برخی مسائل از جمله بحث سلامت اجتماعی، تنظیم میل و رفتار جنسی و سامان‌دهی آن در سطح خانواده و جامعه نیازمند مشارکت فعال مراکز علمی و پژوهشی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی حسینی معاون پژوهشی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی این موسسه عنوان کرد: این موسسه آمادگی دارد تا با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان و اعضای هیئت علمی در میزهای تخصصی ستاد فرهنگی و اجتماعی همکاری کند.

دکتر پسندیده رئیس پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی دارالحدیث نیز ضمن اشاره به راهبرد خویشتنداری جنسی از دیدگاه اسلام اظهار داشت: دو مؤلفه «توانمندی خویشتنداری جنسی» و «تنظیم اجتماعی رفتار جنسی» در اسلام دارای اهمیت بسیاری است و دوران بلوغ را مقطعی حساس و اثرگذار در این امر به شمار آورد.

وی افزود: در همین راستا کتاب «الگوی تنظیم رفتار جنسی با رویکرد اسلامی» اثری از حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی توسط موسسه دارالحدیث به چاپ رسیده است و می تواند گامی موثر در راستای عملیاتی شدن سبک زندگی مبتنی بر عفاف باشد.

براساس گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان این نشست مقرر شد میز تخصصی «امید و نشاط اجتماعی» ستاد فرهنگی و اجتماعی توسط پژوهشکده اخلاق و روانشناسی موسسه دارالحدیث راه انداری شود و همچنین موسسه دارالحدیث در جهت پیشبرد اهداف میز تخصصی «سامان‌دهی مسائل جنسی جوانان و خانواده» نیز مشارکت کند.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا