محمد مهدی ناصحی: خدمات توانبخشی بیماران «ام پی اس» در مراکز دولتی تحت پوشش ۱۰۰ درصدی است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات توانبخشی مورد نیاز افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز (ام پی اس) در مراکز دولتی تحت پوشش ۱۰۰ درصدی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمد مهدی ناصحی در پاسخ به این پرسش که کدام خدمات توانبخشی برای افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز تحت پوشش بیمه سلامت است، افزود: بسته خدمات توانبخشی شامل مداخلات کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و مشاوره و تجویز سمعک است که ۱۰۰ درصد تعرفه در بخش دولتی و ۸۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط سازمان های بیمه گر پایه و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت می شود.

وی یادآورشد: بیمه شدگان نشان دار شده در مراجعه به بخش غیر دولتی فقط ۲۰ درصد تعرفه را پرداخت می کنند که بر همین اساس افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز (ام پی اس) نشان دار شده بدون محدودیت سنی تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارند و می توانند از خدمات استفاده کنند.

ناصحی اظهارکرد: برای ارائه خدمات درمانی به این بیماران بسته های درمانی پیش بینی شده است که شامل ۵۵ جلسه مداخلات کار درمانی، ۵۵ جلسه مداخلات گفتار درمانی، ۵۵ جلسه فیزوتراپی و یک جلسه مشاوره و تجویز سمعک می شود.

به گزارش ایرنا، بیماری موکوپلی ساکاریدوز ها (MPS) شامل گروهی از بیماری های متابولیک با ریشه ژنتیکی هستند که با نام دیگر سندرم هارلر که یک بیماری نادر ژنتیکی است و در اثر جهش در ژن آنزیم‌های مربوط به تجزیه در موکوپلی ساکاریدها، به وجود می‌آید.

عملکرد نادرست آنزیم‌های لیزوزومی خاص منجر به تجمع غیرطبیعی برخی از کربوهیدرات‌های پیچیده در شریان ها و اسکلت‌های بدن می‌شود.

تجمعاتی که ممکن است در سیستم تنفسی، کبد، طحال، سیستم عصبی مرکزی، خون و مغز استخوان نیز دیده شوند، این تجمع در نهایت باعث آسیب تدریجی به سلول‌ها، بافت‌ها و سیستم‌های مختلف اندام بدن می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا