اعلام فراخوان ارسال اثر برای دوسالانه کتاب کودکان با نیاز‌های ویژه ۲۰۲۵

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان، فراخوان ارسال اثر برای فهرست دوسالانه کتاب برای کودکان با نیاز‌های ویژه ۲۰۲۵ را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به منظور ایجاد فرصت لذت بردن از کتاب‌ها برای همه کودکان، تشویق ناشران، توسعه محصولات و اطلاع رسانی آثار مناسب برای کودکان با نیاز‌های ویژه، عناوین منتخب را هر دو سال یکبار در فهرستی منتشر می‌کند و در اختیار عموم قرار می‌دهد.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان باور دارد که همه کودکان باید به کتاب‌هایی با بالاترین کیفیت دسترسی داشته باشند. برای کودکان با نیاز‌های ویژه، این کتاب‌ها می‌توانند پاسخگوی نیازها، بازتاب‌دهنده تجربیات و بیان توانمندی‌هایشان باشند. فهرست دفتر بین‌المللی دارای دو بخش است. داوری آثار در دو مرحله انجام می‌شود.

ابتدا توسط گروه متخصص جوایز شورای کتاب کودک تعدادی اثر انتخاب می‌شود و سپس توسط داوران بین‌المللی در IBBY، داوری نهایی صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای شرکت دادن آثار خود در داوری این فهرست مهم و تاثیرگذار بین‌المللی می‌توانند آثار خود را با مشخصات زیر را به دبیرخانه شورای کتاب کودک ارسال کنند:

آثاری که برای کودکان با نیاز‌های ویژه و انواع معلولیت‌ها تولید شده باشند: محصولاتی با فرمت‌های خاص مانند بریل، زبان اشاره و کتاب‌های حسی و لمسی

منظور از معلولیت هرگونه آسیب جسمی، شناختی یا عصبی است که بر سلامت روان یا حسی تأثیر بگذارد، مانند: نابینایی، ناشنوایی، معلولیت‌های ذهنی، اختلالات یادگیری، اوتیسم و… معلولیت حاصل یک بیماری یا آسیب موقتی نباشند و در بلندمدت زندگی شخص را تحت تاثیر قرار دهد.

آثار و محصولات باید از سال۱۳۹۹ شمسی (۲۰۲۰میلادی) به بعد تولید یا منتشر شده باشند.

آخرین مهلت تحویل آثار به شورای کتاب کودک ۱٠ بهمن ۱۴۰۲ خواهد بود.

شیوه ارسال آثار:

ارسال ۲ نسخه از اثر به شورای کتاب کودک از طریق هماهنگی با خانم بابالویی مسئول کتابخانه تحقیقاتی و ارسال PDF آثار به نشانی Cbc.SpecialNeedsCommittee@gmail.com.

آثار ارسالی برای داوری بازگشت داده نخواهد شد.

نشانی شورای کتاب کودک: خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان وحید نظری، شماره ۳۱، طبقه ۲

فهرست‌های قبلی در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک موجود است.

برای دریافت پاسخ پرسش های احتمالی خود می‌توانید با پست الکترونیک Cbc.SpecialNeedsCommittee@gmail.com مکاتبه کنید.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان سازمان مستقلی است که سال ۱۹۵۳ از سوی یلا لپمن، به منظور بهبود کیفیت کتاب‌های کودکان و نوجوانان، گسترش کتابخانه‌های مربوط به آنها و ایجاد تفاهم میان نسل جوان کشورهای مختلف از طریق کتاب در شهر زوریخ سوئیس بنیان نهاده شد.

کمک به ارتقا و تفاهم بین‌المللی از طریق کتاب‌های کودکان؛ فراهم آوردن امکان دسترسی کودکان جهان به کتاب‌های هنری و ادبی ارزشمند، تشویق ناشران به انتشار و توزیع کتاب‌های خوب برای کودکان به ویژه در کشورهای در حال توسعه؛ آموزش دست اندرکاران ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ایجاد انگیزه‌ تحقیق و دانش‌پژوهی برای نسل جوان از جمله هدف‌های این دفتر است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا