«مرکز جراحی از راه دور رباتیک اندونزی – ایران» تاسیس خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و وزیر بهداشت اندونزی در نشست مجازی موافقت کردند: «مرکز جراحی از راه دور رباتیک اندونزی – ایران» با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت رباتیک و پزشکی نوآوران سینا و وزارت بهداشت اندونزی، دانشگاه حسن الدین و شرکت ایندوفارما در بیمارستانی در شهر ماکاسار تاسیس شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در این نشست مجازی ضمن قدردانی از بودی گونادی سادیکین وزیر بهداشت اندونزی و هیات حاضر برای استمرار در این همکاری گفت: موجب افتخار است که از سال ۲۰۱۹، پیرو سفر وزیر بهداشت وقت کشور اندونزی به ایران، همکاری دو کشور در حوزه جراحی رباتیک از راه دور آغاز و توسط بودی گنادی سدیکین ادامه یافته و پس از گذشت چهار سال موفقیت‌های چشمگیری را به همراه داشته است.

وی به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به کشور اندونزی اشاره و خاطرنشان کرد: پیرو استقبال جوکو ویدودو رییس جمهور کشور اندونزی و ابراز خرسندی طرفین از روند موفقیت آمیز پیشرفت پروژه جراحی رباتیک از راه دور بین دو شهر «بندونگ» و «جوکجاکارتا» به فاصله ۵۰۰ کیلومتر در کشور اندونزی، وزیر بهداشت اندونزی پیشنهاد انجام این فرآیند از غرب تا شرق بر فراز مجمع الجزایر اندونزی از شهر «مدان» تا شهر «ماکاسار» با فاصله ۳۵۰۰ کیلومتر را مطرح کرد و دستور پیگیری داد.

حمایت معاونت علمی و فناوری از توسعه همکاری‌های فناورانه سلامت

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، ضمن اعلام آمادگی در خصوص حمایت های بیشتر از طرح فناوری جراحی رباتیک از راه دور، ادامه داد: ما بسیار خرسندیم که این همکاری مشترک، رضایت بخش بوده و از ادامه آن استقبال و حمایت می کنیم و امیدوار هستیم در آینده شاهد فناوری منحصر به فردی در این زمینه باشیم.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: شکوفایی این طرح نه تنها به تاب‌آوری صنعت سلامت دو کشور و ارتقای تجهیزات پزشکی پیشرفته جراحی رباتیک از راه دور کمک می کند، بلکه می تواند الگویی برای سایر حوزه‌ها و همکاری‌های موفق دیگر باشد.

وی ادامه داد: پیرو این همکاری موفق، تمایل زیادی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور برای همکاری در سایر حوزه‌ها شکل گرفته است و دانشگاه‌های دو کشور در حال تنظیم تفاهم نامه‌های همکاری گسترده تر هستند.

معاون علمی رییس جمهور ابراز امیدواری کرد با ادامه حمایت‌ها از این طرح موفق، شاهد استفاده از آن در خدمات سلامت دو کشور باشیم و محققین دو کشور بتوانند این الگوی موفق را به سایر کشورهای دنیا نیز معرفی کنند.

همکاری در زمینه راه‌اندازی مرکز جراحی رباتیک

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این مراسم، تفاهم نامه پروژه آزمایشی ایجاد مرکز رباتیک جراحی از راه دور اندونزی – ایران در بیمارستان عمومی «دکتر وحیدین سودیروهوسودو» ماکاسار بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی ایران (زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران) و شرکت رباتیک و پزشکی نوآوری سینا و اداره کل خدمات بهداشت عمومی اندونزی (به نمایندگی از وزارت بهداشت جمهوری اندونزی)، بیمارستان عمومی دکتر وحیدین سودیروهوسو ماکاسار، دانشگاه حسن‌الدین (ماساکار) و شرکت ایندوفارما اندونزی امضا شد.

همکاری در زمینه راه‌اندازی مرکز جراحی رباتیک

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این مراسم، تفاهم‌نامه پروژه آزمایشی ایجاد مرکز رباتیک جراحی از راه دور اندونزی – ایران در بیمارستان عمومی «دکتر وحیدین سودیروهوسودو» ماکاسار بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی ایران (زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران) و شرکت رباتیک و پزشکی نوآوری سینا و اداره کل خدمات بهداشت عمومی اندونزی (به نمایندگی از وزارت بهداشت جمهوری اندونزی)، بیمارستان عمومی دکتر وحیدین سودیروهوسو ماکاسار، دانشگاه حسن‌الدین (ماساکار) و شرکت ایندوفارما اندونزی امضا شد.

توسعه مرکز خدمات آموزش جراحی از راه دور رباتیک در بیمارستان عمومی دکتر وحیدین سودیروهوسودو، تقویت ظرفیت جراحان و پزشکان رزیدنت از طریق آموزش مهارت‌های جراحی پیشرفته بر اساس آخرین روش های علمی، ایجاد یک پلتفرم بین رشته‌ای میان پزشکان بالینی، پژوهشگران و مهندسان، ایجاد یک محیط پویا برای ترویج ایده های جدید در زمینه آموزش و پرورش پزشکی و تشویق به انجام پروژه های تحقیقاتی جدید در زمینه مداخلات پزشکی و جراحی از جمله محورهای همکاری در راستای این توافق‌نامه است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» رییس جمهور اندونزی و با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، اول خرداد ماه در صدر هیأتی بلندپایه عازم جاکارتا شد.

صادرات یک ربات جراحی از راه دور ایران به اندونزی و نمایش تیزر آن در دیدار آیت الله رئیسی با همتای اندونزیایی وی، روابط علمی و پزشکی دو کشور را تحت تاثیر قرار داد، روابطی که در سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به جاکارتا پررنگ تر و عمیق‌ تر نیز شد.

ربات جراح سینا در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (INOTEX ۲۰۱۵) در نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی شده بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا