همایش برکت‌آفرینی در کرج برگزار شد

دکتر سونیا سروش: دومین همایش برکت‌آفرینی امروز در مجتمع تجاری اکومال در کرج برگزار شد و سومین همایش در شیراز سالن احسان و انشالله برای همایش‌های بعدی در مشهد و تبریز برگزار خواهیم کرد.

رضا بازگیر: خداوند متعال بی‌منت و بدون هیچ چشم داشتی هزاران هزار نعمت را به‌صورت رایگان در اختیار ما انسان‌ها قرار داده و تنها کاری که ما در مقابل نعمات و برکات الهی می‌توانیم انجام دهیم صرفا شکر و سپاس‌گزاری خالصانه است و بس. 

شکر نعمت، نعمَتَت افزون کند

کفر، نعمت از کَفت بیرون کند

از گذشته تا به حال پیامبران، ائمه و معصومین و تمامی فرستادگان الهی انسان‌ها را دعوت به شکرگزاری و قدردانی از نعمات الهی نموده‌اند و این دعوت تا همیشه ادامه خواهد داشت و رمز و راز آن صرفا در افزون شدن برکات الهی خواهد بود. امروز افراد زیادی در سطح کره خاکی فارغ از دین و مذهبشان، افراد جوامع خود را دعوت به سپاس‌گزاری و به‌جا آوردن شکر نعمت‌های الهی می‌کنند.

در کشور خودمان نیز این‌گونه افراد به وفور یافت می‌شوند که از آن جمله می‌توان به استاد علی مقدم که در این حوزه آثاری نوشتاری نیز منتشر کرده‌اند، اشاره کرد. آثار ایشان از طریق «انتشارات سروش برتر» با مدیریت و صاحب امتیازی سرکار خانم دکتر «سونیا سروش» منتشر می‌گردد که بیشتر این آثار سخن از نگاهی نو از دریچه قلب دارد. در این خصوص نیز این گروه فرهنگی به‌تازگی همایش‌هایی باعنوان برکت‌آفرینی برگزار کرده است، که در دومین همایش در مورخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ با این موضوع در مجتمع تجاری اکومال واقع در استان البرز و شهر کرج گفتگویی با استاد علی مقدم و سرکار خانم دکتر سونیا سروش داشته‌ایم که به شرح ذیل تقدیم حضورتان می‌گردد.

موفقیت‌شناسی: استاد لطفا بفرمایید از چه سالی و چند سال است که در حوزه علوم باطنی و معنویات فعال هستید و مشغول به نشر آثار خوب‌اید؟

استاد علی مقدم: ما نمی‌توانیم بگوییم که چند ساله در حال فعالیت هستیم چون ما خودمان کاری نمی‌کنیم، ما بر شانه غول‌ها نشسته‌ایم، یعنی غول‌هایی مانند مولانا، سهروردی، عطار و خیام در این مملکت حضور دارند و ما نیاز نداریم به‌جز آن چیزی که آن‌ها می‌داستند را بفهمیم. فقط فهم دانسته‌های آن‌ها می‌تواند ما را در هزاره سوم نیک‌روز و نیکبخت کند و نهایتا اگر بخواهم بگویم چند سال است که داریم کار می‌کنیم باید بگویم هزاران سال است، چون ما از خودمان چیزی نداریم و آن‌چه که هست دسترنج عرفای سرزمین پارس است و ما از آن مطالب بهره می‌بریم و سالیان درازیست که در این زمینه در حال پژوهش هستیم و داریم سعی می‌کنیم اطلاعات معنوی و عرفانی این سرزمین را به‌روزرسانی کنیم به شکلی که در هزاره سوم برای مردمان ایران زمین و تمام فارسی زبانان دیگر کشورها سودمند باشد و خداروشکر اتفاقاتی افتاده که یک نگرش خیلی نیکی به شکرگزاری, برکت، ارتباطات قلبی و حس و حال معنوی در میان مردمانی که فایل‌ها و کتاب‌های این حقیر را استفاده می‌کنند، برقرار شده و امیدوارم که مورد رحمت و عنایت پروردگار قرار بگیرد.

موفقیت‌شناسی: ظاهرا کتاب‌های شما در انتشارات سروش برتر به چاپ می‌رسد، لطفا در حد چند جمله در مورد کتاب‌هایتان توضیح دهید.

استاد علی مقدم: بعضی از فرهنگ‌ها در هزاره سوم که قرار گرفتند این هوشمندی را داشتند که خوشان را به‌روزرسانی کرده‌اند، به‌طور مثال فرهن‌گهای ژاپنی اگر الگوهای کهن‌شان را ببینیم پر از جنگ و خونریزی و فعالیت‌های سامورایی‌ها بود، این‌ها آمدند یک تفکیکی قرار دادند و قسمت‌های تاریک و خشن را پاک کردند و قسمت‌های روشن را نگه داشتند. در حال حاضر جنگ فرهنگ‌ها شروع شده و هر ملتی می‌بایست دارایی‌های خودش را بتواند به‌روزرسانی کند و با این به‌روزرسانی خودش را در صحنه اندیشه حفظ کند، در غیر این‌صورت ما شاهد نابودی تمدن خواهیم بود. ببینید تمدن فقط بر خاک نیست بلکه بر روی اندیشه هم هست، ما اگر هزاره سوم اندیشه‌ای که بتواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد، نداشته باشیم بی‌تردید رو به نابودی تمدن‌مان می‌رویم. درست است که خشک‌سالی آمده، خشک‌سالی قسمتی از تخریب تمدن است و اصل تخریب تمدن در اندیشه‌ها اتفاق می‌افتند. زمانی که فرزندان یک کشور به خاکشان علاقه‌مند نباشند، به هویت تاریخی‌شان علاقه‌مند نباشند و همه فکر کنند که باید از این کشور مهاجرت کنند و پشت کنند به این خاک، و وقتی این اتفاق بیفتد به باور عرفان ایرانی تمام گیتی زنده است و هوشمند، آگاه است و جان‌دار و پس از این اتفاق خود به خود برکت از این خاک رخت برمی‌بندد. ما سرگرم گسترش اطلاعات معنوی در حیطه برکت هستیم تا برکت به این سرزمین مجدد بازگردد.

موفقیت‌شناسی: ما الان در دومین همایش و آموزه‌های برکت‌آفرینی هستیم که با کمک انتشارات سروش برتر در حال برگزاری است، امکان دارد در مورد مفهوم این همایش توضیحاتی را بفرمایید؟

استاد علی مقدم: از چند سده پیش جریان‌هایی اتفاق افتاد که از هر کمیتی کیفیت‌زدایی کردند. مثلاً از پول برکت را بردند از وقت برکت را بردند، از غذا برکت را بردند و چسبیدند به کمیت‌ها و کمیت‌ها درون خودش ذوق و معرفت و نور ندارد، فرهنگ اشراقی ایرانی یا به‌عبارتی فرهنگ عرفانی ایرانی که بر مبنای اندیشه‌های نور جناب سهروردی هست به ما می‌گوید که به هر چیزی فقط نباید به ظاهرش بپردازیم و باید یک انرژی برکت گونه‌ای هم در آن جاری کنیم که با آن انرژی اندک شما بسیار شود. ما سرگرم تهیه آموزش‌هایی هستیم که به هر چیزی برکت بدهد و در مسیر نیکی خرج شود.

موفقیت‌شناسی: در نهایت چه پیشنهادی برای بینندگان، خوانندگان و مخاطبین ایران و حتی مردم جهان دارید؟

استاد علی مقدم: دقایقی ز زمانه هنوز در پیش است/ که از سراسر بگذشته قیمتش بیش است

ما ممکن است در دوران مختلف تاریخ و دوران مختلف زندگی فرصت‌ها و شانس‌ها را از دست دادیم، امام بدانید که فرصت مجدد بازمی‌گردد و آماده باشید برای دریافت یک فرصت الهی دیگر که برکت و رحمت الهی مجدد بر این خاک و بر این اندیشه‌ها ببارد و نسلی بزرگوار و نورانی در این جامعه بیدار شوند و هر روز حس و حال معنوی قوی‌تری را در جامعه تزریق کنند.

موفقیت‌شناسی: در مورد اوضاع بازار کتاب بعد از نمایشگاه امسال و اتفاقات این بازار توضیحاتی را بفرمایید.

خانم دکتر سروش: همه با ناامیدی در مورد بازار کتاب صحبت می‌کنند ولی به‌نظر من امروز مردم آگاه‌تر شدند و کتاب خوان‌های کشورمان زیاد شدند، چه کتاب‌های صوتی و چه فیزیکی، ولی ناشران کشورمان نمی‌دانم چرا همه بر کاهش مخاطبین اعتراض دارند ولی به‌نظر من افراد کتاب خوان زیاد شدند.

موفقیت‌شناسی: در مورد مطالب و موضوعات  کتاب‌های استاد مقدم توضیحاتی را بفرمایید.

خانم دکتر سروش: کتاب‌های استاد علی مقدم را از سال قبل حدود اواخر اسفند بود که برای اخذ مجوزها اقدام کردیم و تا الان که کمتر از یک سال است تعداد ۱۳ عدد از کتاب‌های ایشان را موفق شدیم به چاپ برسانیم و همه این کتاب‌ها در علوم روان‌شناسی، ادبی، عرفانی و بیشتر هم در مورد قلب و معنویت کار می‌کنند. یکی از کتاب‌های برجسته ایشان به‌نام لوح زرین که من همه جا معرفی می‌کنم در مورد قلب است و حدود ۸ ماه در صف صدور مجوز بود و اصلا قرار نبود مجوز بگیرد ولی با پیگیری‌های اینجانب بالاخره مجوز آن اخذ شد.

موفقیت‌شناسی: در مورد مجوزها در سازمان مربوطه فرمودید، لطفا بفرمایید که صدور مجوز کتاب‌هایی با این عناوین به چه صورت است، آیا سهل است یا سخت؟

خانم دکتر سروش: این کتاب صدور مجوزش خیلی طولانی شد ولی باقی کتاب‌ها نسبتا مشکلی نداشت. یک مقداری دوستان روی برخی کلمات حساس هستند که در کتاب‌های دیگر سعی کردیم رعایت شود.

موفقیت‌شناسی: امروز در دومین همایش برکت‌آفرینی هستیم، چه شد که وارد این حوزه برگزاری همایش شدید؟ و چه شد که با برکت‌آفرینی شروع کردید؟

خانم دکتر سروش: یک روز صبح که بیدار شدم متوجه شدم که کتاب‌های استاد به تعداد ۱۳ عدد رسیده که در گروه مجازی ایشان اعلام کردم آیا همه موافق با برگزاری همایش هستند؟ که خوشبختانه همه دوستان و خود استاد موافقت کردند و از آنجا شروع شد. اولین همایش در کتابخانه ملی سالن قلم برگزار شد و دومین همایش که امروز است در مجتمع تجاری اکومال در کرج و سومین در شیراز سالن احسان و انشالله برای همایش‌های بعدی در مشهد و تبریز برگزار خواهیم کرد.

موفقیت‌شناسی: این همایش‌های که در حال برگزاری هستند سلسله‌وار و سریالی و پشت سر هم و مطالب متفاوت دارند یا مطالب آن‌ها یکسان هستند؟ و آیا افراد باید حضوری شرکت کنند یا می‌توانند به محتوای همایش به‌صورت مجازی دسترسی داشته باشند؟

خانم دکتر سروش: افراد از طریق آنلاین و مجازی هم می‌توانند دسترسی داشته باشند، چون در این همایش‌ها یک آموزش دوره برکت داریم که بعد از این همایش‌ها در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

موفقیت‌شناسی: در مورد آینده موضوع برکت‌آفرینی و این‌که مخاطب‌های شما چه حسی نسبت به این قضیه دارند؟ با توجه به این‌که این روزها می‌بینیم که حس و حال مردم نسبت به موضوع شکرگزاری و سپاسگزاری تغییر کرده؟

خانم دکتر سروش: اگر در این همایش‌ها دقت کرده باشید، مخاطبان ما افراد خاص هستند که تعداشان زیاد است و در همه همایش‌ها شرکت دارند، و الان نسبت به برکت و شکرگزاری و برکت‌آفرینی در جامعه مردم بیشتر تمایل پیدا کرده‌اند.

موفقیت‌شناسی: به‌عنوان پیشنهاد و صحبت نهایی هر مورد را که احساس می‌کنید نیاز هست بفرمایید.

خانم دکتر سروش: اگر وزارت ارشاد، اداره اماکن، استانداری کمی فرآیندها را سری‌عتر و سهل‌تر انجام دهند ما ممنون آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
موفقیت شناسی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا