سامانه نظام بهره‌وری فرهنگی اجتماعی در آموزش عالی رونمایی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سامانه نظام بهره‌وری فرهنگی اجتماعی در آموزش عالی توسط محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، روز پنجشنبه در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، نظام بهره وری فرهنگی اجتماعی در آموزش عالی توسط محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

در این مراسم عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: یکی از معضلات ما در حوزه رتبه بندی دانشگاه‌ها نبود شاخص‌های عینی است که در سند دانشگاه اسلامی به آن اشاره شده است، اما تاکنون اجرایی نشده بود.

وی افزود: بر اساس مسؤولیت وزیر علوم و با مشارکت همه ذی نفعان و متخصصان و حتی لایه‌ای از دانشجویان این شاخص‌ها مرتب و مکرر احصا شد و به سرانجام رسید و در سامانه فرنما عملیاتی شده است. بیش از ۵۰ درصد شاخص‌ها در سامانه فرنما قابل احصا است.

وزیر علوم نیز با تقدیر از کلانتری برای این اقدام گفت: معاونت فرهنگی سامانه‌ای طراحی کرده که در آن فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها هر لحظه قابل رصد است.

زلفی گل ادامه داد: مهم‌تر از این، برای خانواده هر دانشگاه و دانشجویان کارنامه فرهنگی ایجاد شده است. دانشجویانی که در فعالیت فرهنگی، تشکل ها، انجمن‌های علمی و هر بخشی فعالیت فرهنگی انجام می‌دهد، ثبت شده و در زمان دانش آموختگی با کارنامه علمی یک کارنامه فرهنگی نیز دریافت می‌کند.

وی با اشاره به موضوع این اجلاس که بهره وری است، گفت معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بسته بهره وری فرهنگی اجتماعی را در آموزش عالی تهیه کرده است تا بتوانیم بهره وری را در عرصه‌های مختلف آموزش عالی داشته باشیم.

وزیر علوم ادامه داد: ارزیابی امسال از روسای دانشگاه‌ها و رتبه بندی دانشگاه‌ها و تعیین روسای برتر بر اساس این سامانه و براساس بهره وری فرهنگی و بر اساس شاخص‌هایی است که در این سامانه قید شده است و اقدامات فرهنگی به عنوان یکی از شاخص‌ها لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا