راهنمای جامع تهیه بلیط‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر

انتشارات موفقیت‌شناسی

سامانه‌های فروش بلیط‌ سینماهای مردمی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، از ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه، آماده ارائه خدمات به مخاطبان این رویداد هستند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، هرچند بخش عمده‌ای از انعکاس رسانه‌ای مربوط به اخبار جشنواره فیلم فجر، در دوره‌های مختلف، بر کاخ جشنواره یا همان سینمای اصحاب رسانه متمرکز بوده است اما نمی‌توان تأثیر جریان استقبال از اکران‌های مردمی این رویداد در سینماهای نمایش‌دهنده آثار را، بر گرمای هر چه بیشتر این رویداد نادیده گرفت.

جشنواره فجر در هر دوره، با اعلام زنجیره‌ای از سالن‌های سینمایی که در طول ایام جشنواره در قالب اکران‌های مردمی، میزبان مخاطبان می‌شوند، بخشی از ظرفیت خود برای میزبانی را در اختیار سینمادوستان می‌گذارد. ظرفیتی که علاقه‌مندان به بهره‌مندی از آن، باید بلیت تهیه کنند.

کتابچه خاطرات جشنواره فیلم فجر، در سال‌های دورتر مملو از تصاویر مرتبط با صف‌های مردمی مقابل سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره است و فیلم‌بازهای حرفه‌ای‌تر به خاطر دارند که زمانی بلیت‌های جشنواره در گیشه به فروش می‌رسید و هر کس که زودتر می‌توانست در صف گیشه، جایی را برای خود دست و پا کند، شانس بیشتری هم برای تهیه بلیت داشت.

هرچند این تصاویر امروز جنبه نوستالژیک پیدا کرده اما در سازوکار جدید اکران، حالا اپلیکیشن‌ها هم نقش «گیشه» به خود گرفته‌اند و مخاطبان می‌توانند در فرآیند پیش‌فروش، با دسترسی ساده‌تر، بلیت مربوط به آثار راه یافته به جشنواره را تهیه کنند.

پیش‌فروش بلیط‌های جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر، از صبح امروز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه آغاز می شود و در این گزارش تلاش داریم در قالب یک راهنمای جامع به سه پرسش کلیدی و احیانا پرتکرار در این زمینه پاسخ دهیم.

بلیط‌ «فجر ۴۲» را از کجا بخریم؟

متقاضیانی که بعد از ۱۲ بهمن به سینماهای مردمی مراجعه کنند، می‌توانند مشروط به وجود ظرفیت باقیمانده از فیلم مورد نظر، بلیت خود را از گیشه سینما به‌صورت فیزیکی تهیه کنندهمان‌طور که اشاره کردیم، بخش عمده فرآیند مربوط به پیش‌فروش بلیط‌های جشنواره، در حال حاضر با پشتیبانی سامانه‌های فروش بلیط‌ طی می‌شود. سامانه‌هایی که اگر از مخاطبان پیگیر سینما هستید، در طول سال هم از همان‌ها برای تهیه بلیط‌ سینما، استفاده می‌کنید.

بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر، امسال چهار سامانه آی‌تیک (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh7.ir)، عرضه بلیط‌های جشنواره را برعهده خواهند داشت و از همین امروز (ساعت ۱۰) می‌توانید با مراجعه به این سکوها، اقدام به خرید اینترنتی بلیت کنید.

اما آیا تنها راه تهیه بلیط‌، اقدام به پیش‌خرید از همین سامانه‌های برخط است؟ خیر. روابط عمومی جشنواره تأکید کرده است که به منظور حفظ حقوق مخاطبان و سهولت دسترسی، متقاضیانی که بعد از ۱۲ بهمن به سینماهای مردمی مراجعه کنند، می‌توانند مشروط به وجود ظرفیت باقیمانده از فیلم مورد نظر، بلیط‌ خود را از گیشه سینما و به‌صورت فیزیکی تهیه کنند.

شرایط تهیه بلیط‌های «فجر ۴۲» چیست؟

در برخی دوره‌های جشنواره فیلم فجر، تا پیش از اعلام رسمی ترکیب فیلم‌ها، پیش‌فروش بلیط‌ها به‌صورت دسته‌بندی‌شده و سری صورت می‌گرفت که برای بسیاری از سینمادوستان، فرآیند مطلوبی نبود چراکه گویی با هندوانه در بسته مواجه بودند و بعد از رونمایی از جدول اکران‌ها مشخص می‌شد شانس تماشای کدام فیلم نصیب‌شان شده است!

حالا اما چند سالی است که مخاطبان می‌توانند براساس نام فیلم‌هایی که منتظر رونمایی از آن‌ها هستند، اقدام به خرید بلیت کنند. برهمین اساس دبیرخانه اعلام کرده است؛ امکان خرید برای هر شماره تلفن همراه، تعداد ۴ قطعه بلیط‌ از هر فیلم خواهد بود بنابراین تماشاگران باید با دقت نظر کافی در زمان خرید، نسبت به انتخاب فیلم، سینما، سالن، روز و سانس نمایش اقدام کنند.

اما این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که برخلاف بلیط‌فروشی سینماها در ایام عادی سال، بر اساس قواعد و ضوابط جشنواره فیلم فجر «بلیط‌های خریداری شده امکان ابطال یا تعویض» ندارند و این یعنی حتما بهتر است با مشاوره و دقت اقدام به خریداری بلیت کنید.

به منظور سهولت در خرید و امکان خدمات‌دهی مطلوب به تماشاگران، مرکز تماس سکوهای فروشبلیط‌ روزانه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ پاسخ‌گوی تماس‌های کاربران خواهند بود.

بلیط‌های «فجر ۴۲» را چند بخریم؟

اما مهمترین پرسش درباره بلیط‌فروشی برای جشنواره، قیمت تعیین شده است، به‌خصوص که در ماه‌های اخیر حرف‌وحدیث‌هایی درباره لزوم گران شدن بلیط‌ سینماها از سوی برخی فعالان صنفی و سینماداران مطرح شده بود و صحبت از بلیت‌های ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی هم به میان آمده بود! این در حالی است که قیمت بلیط‌فروشی برای فیلم‌های جشنواره فجر کمتر از این مبالغ تعیین شده است.

نرخ بلیط‌ فیلم‌های جشنواره در سینماهای راگا، شکوفه، تماشا، کیان، کوثر، هنر پیشوا، نسیم ‌شهر، فجر اسلام‌ شهر، مرداس و پرند ۵۰ هزار تومان و سایر سینماهای مردمی ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است

براساس تصمیم کمیته نمایش چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نرخ بلیط‌ فیلم‌های جشنواره در سینماهای راگا، شکوفه، تماشا، کیان، کوثر، هنر پیشوا، نسیم ‌شهر، فجر اسلام‌ شهر، مرداس و پرند مبلغ ۵۰ هزار تومان و سایر سینماهای مردمی مبلغ ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سینماهای مردمی جشنواره چهل‌ودوم امسال به دلیل تعداد بالای فیلم‌ها، در ۱۱ روز میزبان مخاطبان خواهند بود و جدول اکران آن‌ها هم براساس روزی سه سانس طراحی شده است. براین مبنا، سانس اول سینماهای مردمی به فیلم‌های راه‌یافته به بخش «نگاه نو» اختصاص خواهد یافت و در دو سانس بعدی آثاری از بخش «سودای سیمرغ» روی پرده می‌رود.

بنابر اطلاع‌رسانی قبلی روابط عمومی جشنواره، امسال ۳۱ مجموعه سینمایی شامل سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران مال، پردیس سینمایی تماشا، سینما شکوفه، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی رزمال، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی شهرک، پردیس سینمایی صبا مال، سینما فرهنگ، پردیس سینمایی کوثر، پردیس سینمایی کیان، پردیس سینمایی کوروش، سینما اطلس مال، پردیس سینمایی گالریا، سینما تیراژه ۲، پردیس سینمایی مگامال، پردیس سینمایی لوتوس مال، موزه سینما، پردیس سینمایی مهر شاهد، پردیس سینمایی نارسیس، پردیس سینمایی هدیش، پردیس سینمایی هروی سنتر، پردیس سینمایی شمیران، سینما پرند مال، سینما فجر اسلام شهر، سینما نسیم شهر، سینما هنر پیشوا، فرهنگسرای ارسباران و پردیس سینمایی پرده طلایی، در این دوره جشنواره میزبان مردم خواهند بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا