گروه «نهال» جشنواره سی‌ونهم موسیقی فجر را آغاز کرد

 سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اجرای کنسرت گروه موسیقی «نهال» ویژه بانوان در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر روز- دوشنبه- ۲۳ بهمن ماه- با اجرای کنسرت گروه موسیقی «نهال» ویژه بانوان به سرپرستی و خوانندگی لیلا نجفی آغاز شد.

گروه «نهال» در ابتدا قطعه بی‌کلام «پیشکش» را اجرا کرد و سپس نجفی سرپرست و خواننده گروه در صحنه حاضر شد و گروه، قطعه «مهتاب» (مهتاب ای چراغ آسمان/ مهتاب ای مونس عاشقان) را اجرا کرد.

سپس سرپرست و خواننده گروه «نهال»، ضمن خوشامدگویی به مخاطبان و معرفی اعضای گروه، از ستاد جشنواره برای فراهم کردن شرایط اجرای این گروه «نهال» قدردانی کرد.

نیوشا بریمانی رهبر ارکستر و نوازنده کمانچه، رخساره رستمی (عود)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، دنیا فتحی (پیانو)، شیرین واعظی (درامز)، آذین ملک‌زاده (گیتارباس)، سحر دزواره‌ای (گیتار)، ستاره هاتف (پرکاشن)، از نوازندگان و اعضای این گروه بودند.

گروه موسیقی «نهال» در ادامه قطعه‌هایی از جمله «فرار»، «وقتی من عاشق می‌شم»، «گفت و گو با دل»(به تو به تو می‌گم که نشو دیوونه ای دل/ به تو می‌گم که نگیر بهونه ای دل)، «نیمه شبان تنها»، «جومه نارنجی»، «گل زردم، همه دردم» و «دختر کولی» را اجرا کرد که بیشتر این قطعات عاشقانه بود.

گروه موسیقی «نهال» سال ۱۳۹۴ در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و فعالیت حرفه‌ای خود را به صورت رسمی آغاز کرده است که تمام نوازنده‌های این گروه موسیقی، نوازنده‌های خانم درجه یک و بنام کشور هستند.

موسیقی این گروه، پاپ سنتی تلفیقی از سازهای ایرانی و جهانی است که معمولا در این گروه قطعاتی خاطره‌انگیز و قدیمی با تنظیم جدید بازخوانی و اجرا می‌شوند که در کنسرت ویژه در نخستین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر نیز قطعات قدیمی و خاطره‌انگیز که بارها توسط خواننده‌ها و هنرمندان دیگر بازخوانی شدند، اجرا شد.

این کنسرت میزبان اقشار و گروه‌های مختلف سنی بانوان به خصوص جوانان بود، هماهنگی بسیار خوبی در میان اعضای گروه وجود داشت و مخاطبان از قطعه‌های خاطره‌انگیز استقبال می‌کردند و با هر قطعه‌ای که اجرا می‌شد، مخاطبان نیز با گروه همراه می‌شدند.

نخستین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، با اجراهای ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان، خوانندگی محمد معتمدی، با همراهی گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان ساعت ۱۸:۳۰ و سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی به همراه گروهش ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت ادامه پیدا می‌کند.

تالار رودکی ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به ترتیب میزبان رسیتال پیانوی هایک ملیکیان از ارمنستان و گروه «عندلیبان» از افغانستان است. کنسرت‌های گروه «آوای هور» به سرپرستی و خوانندگی سیدمحسن حسینی ساعت ۱۸:۳۰ و «طیب جان» به سرپرستی حسین قاسم‌زاده ساعت ۲۱:۳۰ در بخش ردیف دستگاهی در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

گروه‌های «فلک الافلاک» به سرپرستی فرشاد سیفی از استان لرستان ساعت ۱۸:۳۰ و «ندای تفتان» به سرپرستی محمد ریگی‌پناه از استان سیستان و بلوچستان در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌روند.

کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد نیز ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه‌های سرود «ری‌نوا» و «شمیم یاس» است. کنسرت‌های خواننده‌های موسیقی پاپ؛ آرون افشار ساعت ۱۹ و مقصود صادقلو ساعت ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و علیرضا طلیسچی ساعت‌های ۱۹ و ۲۲ در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از 23 تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان با حضور ۲۱۰۹ هنرمند برگزار می شود. جایزه‌های ترانه،‌ موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا