نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر از ۲۸ بهمن آغاز خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سومین دوره نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر از ۲۸ بهمن تا ۸ اسفند در ۸۰ دانشگاه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر (تاریخ چراغ راه آینده) امروز در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد. در این نشست هادی گلسرخی با اشاره به نصیحت همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مطالعه گفت: با برگزاری سومین دوره نمایشگاه تاریخ معاصر ایران، بحث مطالعه این حوزه در دانشگاه‌ها شکل گرفت.

وی افزود: با همکاری موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، برای دانشگاه‌های مختلف کشور فراخوانی دادیم و در نهایت ۸۰ مجموعه دانشگاهی برای برپایی نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رویداد‌های فرهنگی نمایشگاه تاریخ معاصر از ۲۸ بهمن تا هشت اسفند برگزار می‌شود. سعی کردیم با تسهیلگری و تخفیف، دانشگاه‌ها حمایت‌های لازم را از این نمایشگاه‌ها داشته باشند. برنامه‌های جانبی نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است تا به غنای بیشتر آن کمک کند.

گلسرخی به آفت‌های فضای دانشجوی اشاره کرد و افزود: یکی از این آفات بحث سطحی شدن فضای مجازی و موضوع دیگر کم شدن مطالعات عمیق است. دانشجویان امروز نرم‌افزار‌های دیگر را جایگزین کتاب کرده‌اند، به همین علت مطالعه و فرهنگ کتابخوانی ضرورت قطعی در دانشگاه‌ها است.

همچنین در ادامه این نشست احمد عطایی مدیر مسئول انتشارات قدر ولایت، نقطه مشترک اعیاد شعبانیه را جهاد همراه با تبیین دانست و گفت: این همان چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری است. در واقع شناخت تکلیف، انجام به موقع آن همراه با صبر و استقامت در راه پیشبرد اهداف فصل مشترک این اعیاد و نیمه شعبان است.

وی به اهداف سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر اشاره کرد و افزود: ایجاد بصیرت و آگاهی تاریخی در قشر دانشجو نسبت به گذشته و حال، از جمله اهداف این نمایشگاه است.

عطایی گفت: تلاش کردیم در سومین دوره نمایشگاه تاریخ معاصر آنچه را که پژوهشگران و اهل قلم زحمت کشیدند، در اختیار دانشجویان قرار دهیم تا حافظه تاریخی خود را تقویت کنند.
سومین دوره نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر ۲۸ بهمن تا ۸ اسفند در دانشگاه‌های سراسر برگزار می‌شود. کتاب‌های این نمایشگاه مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ پهلوی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا