اعطای ۴۱۰۰ فقره تسهیلات به کارآفرینان مازندرانی

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران از اعطای ۴۱۰۰ فقره تسهیلات در دولت مردمی سیزدهم به کارآفرینان مازندرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد رضا حاتمی مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران در حاشیه مراسم افتتاح همزمان ۸ هزار طرح توسط صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز بیش از ۴۱۰۰ فقره تسهیلات با اعتبار ۵۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او افزود: با اجرای این طرحها در استان بیش از ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و نسبت به مدت مشابه در دولت قبل رشد ۵ برابری داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت: از ابتدای دولت، صندوق استان در بیش از ۷۰۰ روستا پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۲۹۸۰ میلیارد ریال داشته و مدل پرداخت در ۱۰۰ روستا در قالب هر روستا یک محصول روستای بدون بیکار و صندوق‌های خورد محلی بوده است.

حاتمی افزود: این تسهیلات در زمینه‌های پرورش گل و گیاه گلخانه لیمو ترش صنایع دستی بوم گردی مصنوعات چوبی سفالگری تولید پوشاک نیشکر پرورش دام زنبور عسل بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران همچنین گفت: در دولت مردمی با حمایت صندوق بیش از ۵۱۴ واحد اقتصادی غیر فعال نیمه تمام و نیمه فعال با مبلغی بالغ بر ۲۴۸۹ میلیارد ریال احیا و به چرخه تولید بازگشت.

حاتمی در خصوص اهم برنامه‌های آتی و جاری صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت: شناسایی و بررسی مزیت‌های روستایی در سطح استان (بیش از هزار روستا)، پیگیری حمایت از احیای واحد‌های اقتصادی راکت و نیمه فعال با همکاری استانداری و دستگاه‌های اجرایی، پیگیری و حمایت از کسب و کار‌های دانش بنیان به منظور انتقال فناوری به روستا‌ها به طور مثال مدل روستای نوفن که تاکنون بیش از ۱۰ فقره طرح مورد شناسایی قرار گرفته و بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طرح مصوب داشته است، نوسازی و تجهیز صنایع خرد و کوچک تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و احیای کسب و کار‌های مولد مثل نوغانداری را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
خبرگزاری صدا و سیما

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا