دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با دستور و نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی، استعدادهای برتر هنری، علمی، ورزشی و تربیتی با داشتن صلاحیت‌های علمی، بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی جذب می‌شوند.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، صادق ستاری فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین آغاز مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان پسر کشور به میزبانی اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت ۲۶ دانش‌آموزان حادثه تروریستی کرمان، اظهارکرد: سند تحول بنیادین تأکید بر این دارد که دانش‌آموز باید در شش ساحت تربیتی، پرورش یابد، لذا جشنواره‌ها و رویداد‌های ورزشی بسترساز و تجلی‌گاه شش ساحت تربیتی است.

وی ادامه داد: در ساحت تربیتی، شعار ما عقل سالم در بدن سالم است و در ساحت عبادی، ورزش را ابزاری برای خدمت به خدا و تقویت روحیه پهلوانی می‌دانیم؛ در ساحت زیباشناختی، فنون زیبا و مهارت‌های بزرگی که توسط ورزشکاران به نمایش می‌گذارند یک نمونه از جلوه‌های ویژه ورزش در این ساحت است.

ستاری فرد افزود: در ساحت علمی و فناوری، با استفاده از فناوری‌های ورزشی، به پیشرفت ورزشی نائل می‌شویم و تلفیق علم و ورزش است که می‌تواند ارزش‌افزوده دو چندانی داشته باشد لذا درعین‌حال، ورزش می‌تواند به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز نیز کمک کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، ورزش به‌عنوان یک حرفه، به اقتصاد ورزشی کمک می‌کند و این ساحت کمک به قدرت نیروی کار می‌کند؛ در ساحت اجتماعی و سیاسی، رویداد‌های ورزشی بزرگ‌ترین فرصت برای پرورش مهارت‌های اجتماعی و جامعه‌پذیری دانش‌آموز، تقویت کار تیمی، همدلی، عزت‌نفس، احترام به دیگران، احترام به پرچم و سرود و احترام به ارزش‌های ملی است لذا ورزش اگر چه ذیل ساحت زیستی و تربیت‌بدنی خلاصه می‌شود، اما رویداد‌های ورزشی، فرصتی برای تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی است.

وی با تأکید بر اینکه ورزش قوی برای ایران قوی را از بستر مدارس شروع می‌کنیم، اذعان کرد: جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

ستاری فرد عنوان کرد: ۴ هزار و ۱۷۰ نفر در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳، به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی جذب خواهند شد و ۶ هزار نفر هم به‌عنوان پرورشی و تربیت‌بدنی جذب می‌شوند؛ بنابراین یک لشکر ۱۰ هزارنفری به معلمان تربیت‌بدنی اضافه خواهند شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نگاه کلانی تحت عنوان نهضت آموزش و توانمندسازی راه‌اندازی شده و آموزش یک‌رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی در حال برنامه‌ریزی و بسترسازی است.

وی خاطرنشان کرد: با دستور و نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی، استعداد‌های برتر هنری، علمی، ورزشی و تربیتی با داشتن صلاحیت‌های علمی، بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی جذب می‌شوند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا