راهکارهای کاهش استرس کودکان در ایام کرونارا ارائه داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، نشست بازی و توسعه سواد حرکتی در کودکان در راستای اهداف طرح کوچ با حضور ملیحه کهن پور، کارشناس ارشد رفتار حرکتی و کارشناس ورزش همگانی اداره ورزش و جوانان استان هرمزگان صبح امروز(۱۸ دی ماه) برگزار شد.

کهن پور در بیان مفهوم سواد حرکتی گفت: سواد حرکتی ظرفیت داشتن یک زندگی فعال مطلوب و سالم است. این ظرفیت باید در سنین خردسالی برای کودکان فراهم شود چون اگر از سن طلایی خود که تا ۱۳ سالگی است بگذرد، دیگر امکان ایجاد و تقویت آن سخت می‌شود.

وی همچنین به بررسی نقش بازی در رشد جسمی اجتماعی و ذهنی کودکان پرداخت و افزود: در حین بازی های جسمی و حرکتی ماهیچه های سرتاسر بدن حرکت و پرورش می‌یابد کودکان معاشرت با همسالان را در حین بازی می آموزند و با نقش بازی می توانند احساسات خود را بروز دهند.

کهن پور بیان کرد: اکنون که ترس از ابتلا به کرونا در کودکان هم وجود دارد و برخی کودکان به واسطه ی استرس و ترسی که دارند، حتی حاضر نیستند با رعایت نکات بهداشتی از منزل خارج شوند، می توان با طراحی بازی های حرکتی دو یا سه نفره و انجام آنها در کنار سایر افراد خانواده  به کاهش استرس و نگرانی های کودکان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه حضور والدین در کنار کودکان هنگام بازی می تواند کاهش دهنده استرس و موجب آرامش کودکان و والدین شود، اضافه کرد: باید با رعایت نکات کلیدی در بازی با کودکان، بازی را به یک تجربه لذت بخش برای آنها تبدیل کنیم.

این کارشناس ارشد رفتار حرکتی در پایان این نشست تصاویری از بازی های قابل اجرا در منزل برای کودکان گروه های سنی نوباوه، نوجوان و نونهال نشان داد و هر کدام از بازی ها را به طور مفصل برای مخاطبان شرح و توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، نشست بازی و توسعه سواد حرکتی در کودکان، در راستای اهداف طرح کوچ ویژه مربیان کانون پرورش فکری سراسر استان برگزار شد. طرح کوچ، طرح کنترل وزن و چاقی در کودکان است که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش کشور همزمان در کانون هم اجرا می شود. این طرح در استان هرمزگان از آذر ماه کار خود را آغاز نموده و تا اوایل اسفند ادامه خواهد داشت.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا