توضیح دکتر شبنم طلوعی درباره فرزندسالاری و عواقب آن

انتشارات موفقیت‌شناسی

یک درمانگر خانواده با بیان اینکه در زندگی‌های فرزندسالاری، بچه‌ها فرمان زندگی را به غلط به دست می‌گیرند گفت: در صورت عدم درمان، زندگی چنین فرزندانی به کودک سالاری تبدیل می‌شود که همه دنیا به او بدهکارند و وقتی وارد جامعه‌ شده و عملی برخلاف میلشان انجام شود، سرخورده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر شبنم طلوعی درمانگر خانواده، در خصوص خانواده‌های «فرزند سالار» گفت: در زندگی فرزندسالاری بچه‌ها فرمان زندگی را به غلط به دست گرفته و زمانی خانواده‌ها به فکر راه حل می‌افتند که کاملاً از رفتار فرزند کلافه شده و اعلام می کنند اختیار ما دست فرزندمان است.

وی زمان مراجعه پدر و مادر به مشاور را وقتی اعلام کرد که به بن‌بست می خورند و افزود: والدین تا با مشکل مواجه نشوند وارد اتاق درمان نمی‌شوند.

این درمانگر خانواده تنها راهکار این مسئله را طی کردن پروسه فرزند پروری اعلام کرد و ادامه داد: فرزندپروری آسیب‌هایی را به دنبال دارد به عنوان مثال راننده یک ماشین وقتی کسی باشد که گواهینامه ندارد به خود، دیگران و وسیله نقلیه آسیب می‌زند؛ فرزند نیز زندگی، رابطه پدر و مادر را خراب می‌کند و خود نیز در مسیر بزرگ شدن کودکی، نمی‌تواند به خوبی کودکی کند.

طلوعی عنوان کرد: زندگی چنین فرزندانی به کودک سالاری تبدیل می‌شود که همه دنیا به او بدهکارند و وقتی وارد جامعه‌ شده و عملی برخلاف میلش انجام می شود، سرخورده می‌شود.

وی درباره اتاق درمان توضیح داد: اتاق درمان در واقع آموزش‌های فرزندپروری است که باید بررسی شود چرا خانواده به سمت این الگو رفته است. زمانی که رابطه پدر و مادر خوب نباشد، معضلاتی به وجود می‌آید که در زندگی کودکان حکومت می‌کنند.

به گفته وی، ارزش دادن و گرامی‌داشتن شخصیت فرزندان گرچه فراوان مورد تأکید است اما افراط در آن تبعات سویی در خانواده و جامعه به دنبال دارد که تقابل والدین با فرزندان یکی از عواقب شیوه فرزندسالاری است.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا