ابلاغ اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران

انتشارات موفقیت‌شناسی

اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأسیس بنیاد ملی پویانمایی ایران با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأسیس بنیاد ملی پویانمایی ایران با امضای آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

براساس این مصوبه «بنیاد ملی پویانمایی ایران» مؤسسه‌ای غیرخصوصی و غیردولتی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست هیئت امنای آن را برعهده دارد.

تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی‌ـ‌هویتی و سبک زندگی اسلامی‌ـ‌ایرانی از طریق تولید آثار پویانمایی، شناسایی و حمایت از ظرفیت‌های موجود پویانمایی با تقویت و افزایش تولیدات داخلی، ارتقاء سطح کمی و کیفی زیرساخت‌ها و آثار پویانمایی، حضور فعال و مؤثر در عرصه‌های بین المللی با حمایت از تولیدات و آثار پویانمایی، ایجاد چرخه جامع مدیریت فرهنگی در عرصه هنر پویانمایی اعم از تبیین مبانی نظری، ترسیم فضای هویتی، آموزش، نشر، نقد، حمایت از تولید، اهدافی است که در این اساسنامه برای بنیاد ملی پویانمایی ایران مصوب شده است.

ارتقاء زیرساخت، پشتیبانی از پخش، نمایش، بازاریابی، و برپایی جشنواره‌های مشوق، تحقق مکتب ملی پویانمایی در ایران اسلامی، به مثابه سبکی اصیل و مستقل از سبک‌های موجود در دنیای امروز، مبتنی بر پژوهش‌های نظری جامع و نظریه‌پردازی‌های بوم‌شناسانه و جهان‌آگاه و کمک به توسعه صنعت پویانمایی کشور در حوزه تولید آثار ‌به‌ ویژه محصولات همسو با اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف مصوبه این اساسنامه است.

از دی ماه امسال با ابلاغ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزانه فخریان مشاور وزیر فرهنگ در امور کودک و نوجوان، مسئول راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا