پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگران مستقل راه‌اندازی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگران مستقل راه‌اندازی و پژوهشگری به عنوان یک شغل مستقل شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، پیمان صالحی دبیرکل شورای عالی عتف روز – سه شنبه – در نشست خبری با تشریح فعالیت‌های این شورا اظهار داشت: پایگاه اطلاع رسانی طرح ساماندهی پژوهشگران مستقل کشور به نشانی flr.atf.gov.ir در دسترس است.

وی به روند تدوین و تصویب آیین نامه ساماندهی پژوهشگران مستقل کشور اشاره کرد و افزود: دو جلسه در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع پژوهشگران مستقل برگزار شد، اصل این موضوع در سند تحول دولت ذیل فصل ششم اقدام ۵ ذکر شده است.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: بر اساس جلسات شورای عالی عتف که با حضور رییس جمهور برگزار می شود، مقرر شد آیین نامه اجرایی تدوین و در کمسیون دایم شورای عالی عتف به تصویب برسد.

صالحی همچنین در تشریح آیین نامه یادآور شد: ساماندهی پژوهشگران مستقل کشور شامل این موضوع است که پژوهشگران مستقل به عنوان شغل حرفه ای در نظام اداری کشور پذیرفته شده اند، این افراد نباید در یک دستگاه دولتی یا خصوصی شاغل باشند و برای آنها بیمه داده شود، فرد باید دانش آموخته ارشد و دکتری باشد. ‌این افراد می توانند به عنوان پژوهشگر همکار با دانشگاه ها یا دستگاه ها فعالیت کنند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: آیین نامه بیمه و مالیات پژوهشگران مستقل بر اساس طبق قوانین جاری کشور مشخص است و همکاری پژوهشگران در طرح های پژوهشی به عنوان سابقه شغلی تلقی می شود.

صالحی گفت: همه این پژوهشگران براساس نظام رتبه بندی در چهار سطح، رتبه بندی می شوند. این افراد همه در صورت کسب ۲۵ امتیاز در بدو ورود به عنوان پژوهشگر مستقل سطح ۴ هستند و در صورت کسب امتیازهای لازم تا سطح ۱ ارتقا می یابند.

وی یادآور شد: براساس آیین نامه ساماندهی پژوهشگران مستقل شورای راهبری، رییس شورا نایب رییس شورای عتف یعنی وزیر علوم است و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی، فناوری و افتصاد دانش بنیان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر کار، رفاه اجتماعی، وزیر جهاد کشاورزی و رییس دانشگاه ازاد از جمله اعضای این شورا هستند.

معاون پژوهشی وزارت علوم در مورد روند بررسی و تایید پژوهشگران مستقل نیز اظهار داشت: هیات مرکزی بررسی صلاحیت در دبیرخانه شورای عتف وظیفه بررسی پرونده های رسیده را بر عهده دارد و پرونده ها را برای ارتقا بررسی می کند. اگر تعداد پرونده ها زیاد شد کارگزارانی در دانشگاه ها این روند بررسی ها انجام می دهند.

صالحی تصریح کرد: دستورالعمل نحوه امتیاز دهی و اعطای گواهی پژوهشگران مستقل هم در آیین نامه ذکر شده است. کسی که می خواهد پژوهشگر مستقل بشود باید امتیازات لازم را بر اساس ایین نامه کسب کند.

به گفته وی مدارک ثبت نام شامل مدارک عمومی، مدارک دانش اموختگی و سوء پیشینه در سایت flr.atf.giv.ir ذکر شده است.

تشکیل کمیسیون آموزش

دبیر کل شورای عالی عتف همچنین در مورد فعالیت های کمیسیون های شورای عالی عتف و کمیسیون دایم هم گفت: در سال جاری جلسات کمیسیون دایم به صورت منظم برگزار شد. همچنین یک کمیسیون به عنوان کمیسیون آموزش به کمیسیون ها اضافه شده است.

صالحی توضیح داد: با توجه به علاقه به تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد یک نماینده از این شورا در همه کمیسیون ها حضور داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا