ارزش‌ها و باورها؛ کلید موفقیت و شادی شما

همسویی شما با ارزش‌هایتان در رسیدن به شادی و موفقیت شما بسیار تاثیرگذار است. باورها تحت تأثیر خانواده، دوستان، محیط‌ها، رسانه‌ها و تجربیات هستند، بنابراین تربیت ما تأثیر عمده‌ای در باورهای ما دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، فاطمه سنجری‌پور در یادداشتی نوشت: تغییر باورهایی که ریشه محکمی دارند ممکن است دشوار باشد. به‌عنوان مثال، اگر در کودکی وقتی کاری را به خوبی انجام می‌دادید، هرگز مورد تحسین قرار نمی‌گرفتید، اگر مدیر بودید، ممکن است احساس نکنید لازم است تیم خود را برای عملکرد عالی تحسین کنید. باورها بر ارزش‌های ما تأثیر می‌گذارند، ارزش‌ها بر نگرش ما تأثیر می‌گذارند، نگرش ما رفتار ما را هدایت می‌کند، رفتار ما بر اعمال ما و اعمال ما بر نتایج ما تأثیر می‌گذارد. ما می‌توانیم ببینیم که چگونه قدرت ذهن بر نتایج و سطح موفقیت ما تأثیر زیادی می‌گذارد.

  1. فهرستی از ارزش‌های اصلی خود بنویسید. از خود بپرسید چه ارزش‌هایی برای شما مهم هستند؟ چه چیزی شما را موفق و خوشحال می‌کند؟ به‌عنوان مثال: سخت‌کوش، متعهد، صادق، خلاق، انعطاف‌پذیر، رقابتی، دوستانه، پرشور و غیره. ارزشش‌های شما نشان از باورهای شما هستند. پس از این طریق می‌توانید باورهای خود را نیز بهتر بشناسید.
  2. سپس سؤالی را که می‌توانید هر روز در رابطه با ارزش‌هایی که فهرست کرده‌اید بپرسید، بنویسید. حداکثر 5 سوال در هر ارزش. سعی کنید تعداد این سوالات را مدیریت کنید و بیشتر از 30 سوال نشود تا خسته کننده نباشد. به‌عنوان مثال: آیا من امروز کاری انجام دادم که توانایی من در انعطاف‌پذیری را نشان داد؟
  3. لیست خود را در یک صفحه اکسل قرار دهید و این کار را در پایان هر روز یا دو بار در هفته انجام دهید و ارزیابی کنید که چگونه در برابر «برنامه‌ریزی ارزش‌ها برای موفقیت» خود عمل می‌کنید.

برای مثال: سه ارزش مختلف وجود دارد که می‌توانید فهرست خود را بر اساس آن‌ها بنا کنید: موفقیت، رابطه و شخصیت.

خوشبختی در زندگی شخصی ما به اندازه زندگی کاری ما مهم است، اگر در این سه مورد متعادل باشد، به ذهنیت عالی برای رسیدن به اهداف خود دست خواهید یافت. یک راه برای تعریف لیست ارزش این است که از خود سؤالات زیر را بپرسید:

  • ارزش‌های شخصیتی: اگر من فردا بمیرم و همه به مراسم تشییع جنازه من بروند، دوست دارم به‌خاطر چه چیزی از من یاد شود و مردم درباره من چه بگویند؟
  • ارزش های رابطه: اگر من با شریک زندگی خود در جزیره‌ای گیر کرده بودم، او می‌گوید بهترین ویژگی‌های من از نظر شریک بودن چه بود؟
  • ارزش‌های دستاورد: اگر شرکت فعلی‌ام را ترک کنم، رئیسx، مشتریان و همکارانم چگونه مرا توصیف می‌کنند؟.

 ارزش‌ها در نهایت نتایج شما را هدایت می‌کنند، بنابراین این تمرین ارزش انجام دادن دارد. اگر می‌خواهید در ابعاد مختلف زندگی خود موفق باشید، اطمینان حاصل کنید که ارزش‌ها و باورهای شما به خوبی با آنچه که برای موفقیت شما نیاز است، همخوانی دارد.

 با این تمرین ساده پس از مدت کوتاهی متوجه کیفیت زندگی در ابعاد مختلف ارزش‌های خود خواهید شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
فاطمه سنجری‌پور
منبع
موفقیت شناسی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا