دبیرخانه هنر معماری در وزارت فرهنگ تشکیل خواهد شد

 معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل دبیرخانه «هنر معماری» خبر داد و گفت: هنر معماری در همه ادوار و اعصار عنصر تمدنی محسوب می‌شود که متاسفانه این عنصر تاکنون در وزارتخانه مغفول مانده بود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمود سالاری روز یکشنبه -دوم اردیبهشت – در نشست اعضای شورای معماری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: هنر معماری در همه ادوار و اعصار عنصر تمدنی است که متاسفانه این عنصر مغفول مانده بود که با تشکیل دبیرخانه هنر معماری به عناصر وزارتخانه اضافه شد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیداوریم تشکیل دبیرخانه هنر معماری در مجموعه وزارت فرهنگ به جایگاه شایسته و مورد نظر رهبر معظم انقلاب برسد و به تشکیلاتی قابل اعتنا در سراسر کشور تبدیل شود.

تحول معماری جز با به رسمیت شناختن شهر و محله میسر نمی‌شود

سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی هم در این جلسه با اشاره به تخریب برخی بناهای تاریخی گفت: نگاه فرهنگی به معماری باید جدی گرفته شود. حتما جشنواره فجر در حوزه معماری باید تقویت شود. باید قسمت اجرایی این رویداد را وزارت فرهنگ دنبال کند؛ غیر از سند شورای عالی معماری، تحول هنر معماری جز با به رسمیت شناختن شهر و محله میسر نمی‌شود.

بنیاد ملی معماری تاسیس شود

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: جریان معماری در دنیا یک جبهه تعریف شده و جنس معماری ما از جنس سبک زندگی است و تاثیراتی روی این سبک دارد و معماری است که به ما می‌گوید چگونه نفس بکشیم و زندگی کنیم. علاوه بر جشنواره معماری فجر به بنیاد معماری در کشور نیاز داریم.

وی با اشاره به امضای ۲۳ هزار نفری هنرمندان در جهان در بیانیه‌ای علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: غرفه رسمی جمهوری اسلامی در ونیز هم ماجرای کودکان غزه است و با آثار پنج نفر از هنرمندان کشور در کنار آیینه‌کاری، فرآوری و چیدمان آثار، محوریت اصلی کودکان غزه است.

خراسانی زاده گفت: جشنواره دو سالانه معماری ونیز هم باید در اولویت اقدام‌های ما قرار بگیرد.

محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، مهدی نور علیشاهی و محمدحسین نیرومند مشاوران وزیر فرهنگ و محمد خراسانی زاده مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ از حاضران در جلسه هستند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا