8 عادت صبحگاهی افراد بسیار موفق طبق روان‌شناسی

ارتباط واضحی بین روال‌های صبحگاهی و موفقیت وجود دارد. مهم این نیست که یک پرنده سحرخیز یا جغد شب باشید، مهم این است که چگونه از صبح خود استفاده می‌کنید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، روان‌شناسی به ما می‌گوید عادت‌هایی که در صبح شکل می‌دهیم می‌توانند بقیه روز ما را تنظیم کنند. افراد بسیار موفق، از مدیران اجرایی گرفته تا ورزشکاران، با اتخاذ عادات صبحگاهی خاصی که برای افزایش بهره‌وری و رفاه آن‌ها طراحی شده است، از این دانش بهره می‌برند.

در این مقاله به ۸ مورد از این عادت‌های صبحگاهی می‌پردازیم که طبق روان‌شناسی می‌توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند. این فقط در مورد آن‌چه انجام می‌دهید نیست، بلکه نحوه انجام آن است:

موفقیت و زود بیدار شدن اغلب دست به دست هم می‌دهند. همه ما این ضرب‌المثل را شنیده‌ایم که “پرنده اولیه کرم را می‌گیرد.” بر اساس روان‌شناسی، حقیقتی در این مورد وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد سحرخیز اغلب در طول روز فعال‌تر و سازنده‌تر هستند. این به این دلیل است که مغز ما در صبح بسیار هوشیار است و زمان مناسبی برای انجام کارهای چالش برانگیز است.

افراد موفق با شروع روز خود قبل از دیگران از این موضوع بهره می‌برند. آن‌ها از این زمان آرام برای برنامه‌ریزی، استراتژی و تمرکز بر روی اولویت‌های اصلی خود قبل از بیدار شدن بقیه جهان استفاده می‌کنند.

اما به یاد داشته باشید، موضوع بیدار شدن در ساعتی نامطلوب نیست. این در مورد یافتن یک برنامه صبحگاهی است که برای نیازهای فردی شما بهترین کار را داشته باشد و به طور مداوم به آن پایبند باشید.

من متوجه شده‌ام که اضافه کردن نوعی فعالیت بدنی به برنامه صبحگاهی من، دنیای متفاوتی را ایجاد می‌کند. روان‌شناسی از این موضوع حمایت می‌کند. ورزش، به خصوص در صبح، می‌تواند خلق و خوی و سطح انرژی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد . این به این دلیل است که فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود، مواد شیمیایی طبیعی بدن که حس خوبی دارند.

یادم می‌آید اولین‌باری که صبح‌ها شروع به دویدن کردم؛ در ابتدا، کشمکش از رختخواب و برخورد به سنگفرش سخت بود. اما بعد از چند هفته متوجه تغییر شدم. نه تنها در طول روز انرژی بیشتری داشتم، بلکه تمرکزم نیز بهتر شد و در کل احساس مثبت‌تری داشتم.

امروز، حتی اگر نتوانم در یک تمرین کامل قرار بگیرم، مطمئن می‌شوم که حداقل حرکات کششی سبک یا پیاده‌روی سریع در اطراف بلوک انجام دهم. نکته کلیدی این است که آن را به بخشی غیرقابل مذاکره از برنامه صبحگاهی من تبدیل کنم. بنابراین، یک پیاده‌روی سریع یا یک تمرین با شدت بالا، حرکت دادن بدن شما در صبح می‌تواند لحن مثبتی برای بقیه روز شما ایجاد کند.

وقتی نوبت به صبحانه می‌رسد، افراد موفق عجله نمی‌کنند و آن را نادیده نمی‌گیرند. آن‌ها می‌دانند که غذایی که در صبح مصرف می‌کنند می‌تواند عملکرد آن‌ها را در طول روز بسیار تحت تاثیر قرار دهد. طبق یک مطالعه، افرادی که صبحانه می‌خورند نسبت به افرادی که وعده غذایی صبحگاهی خود را حذف می‌کنند، حافظه و عملکرد شناختی بهتری دارند.

شروع روز با یک صبحانه متعادل می‌تواند به تثبیت سطح قند خون، بهبود وضوح ذهنی و جلوگیری از پرخوری در روز بعد کمک کند. این فقط در مورد عمل غذا خوردن نیست، بلکه انتخاب‌های آگاهانه در مورد آن‌چه در بدن خود می‌گذارید. بنابراین دفعه بعد که فقط با یک فنجان قهوه در دست از در بیرون دویدید، به‌جای آن، سرعت خود را کم کنید و با یک صبحانه مغذی به بدن خود سوخت دهید. ممکن است در دراز مدت شما را موفق‌تر کند.

یکی از ویژگی‌های مشترکی که در بین افراد موفق دیده‌ام، توانایی آن‌ها در برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی است. شروع روز با یک برنامه روشن به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به زمین برسند و تمرکز خود را در طول روز حفظ کنند. آن‌ها مهم‌ترین وظایف خود را شناسایی می‌کنند و ابتدا با آن‌ها مقابله می‌کنند. روان‌شناسان این را “اثر زیگارنیک” می‌نامند، که بیان می‌کند که افراد کارهای ناتمام یا قطع شده را بهتر از کارهای انجام شده به یاد می‌آورند. افراد موفق با شروع روز خود با مهم‌ترین وظایف، از این پدیده روانی استفاده می‌کنند تا در راس بازی خود باقی بمانند. این عادت ساده می‌تواند به شما کمک کند زمان خود را به‌طور موثرتری مدیریت کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

یک عادت ضروری صبحگاهی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، تمرین شکرگزاری است. بسیاری از افراد موفق هر روز صبح چند لحظه را صرف فکر کردن در مورد آن‌چه که برای آن سپاس‌گزار هستند، می‌کنند. این عمل ساده اعتراف به خوبی‌های زندگی ما می‌تواند طرز فکر و دیدگاه ما را تغییر دهد. روان‌شناسی به ما می‌گوید که قدردانی می‌تواند استرس را کاهش دهد و بهزیستی کلی را بهبود بخشد . این دیدگاه مثبتی را تقویت می‌کند که می‌تواند در بقیه روز ادامه داشته باشد و بر تعاملات و تصمیمات ما تأثیر بگذارد.

دریافته‌ام که حتی در روزهای چالش‌برانگیز، شروع صبح با قدردانی به من کمک می‌کند روی چیزهایی که واقعاً مهم هستند متمرکز بمانم. این یک یادآوری ملایم از جنبه‌های مثبت زندگی است و تأثیر منفی‌هایی که ممکن است ایجاد شود را کاهش می‌دهد. تمرین قدردانی می‌تواند به سادگی یادداشت سه چیز باشد که هر روز بابت آن‌ها سپاس‌گزار هستید. ممکن است متوجه شوید که این شروعی دل‌چسب برای روزی است که متوجه نشدید به آن نیاز دارید.

یکی از عادت‌هایی که در صبح‌های من تفاوت چشمگیری ایجاد کرده است، شروع روز بدون صفحه نمایش است. در عصر دیجیتال امروز، شروع روز با چک کردن ایمیل‌ها یا رسانه‌های اجتماعی آسان است. با این حال، این می‌تواند منجر به اضافه بار اطلاعات و افزایش سطح استرس در اول صبح شود. روان‌شناسی نشان می‌دهد که مصرف سم‌زدایی دیجیتال هر روز صبح می‌تواند به بهبود وضوح ذهنی و کاهش اضطراب کمک کند. فضای امنی را برای ذهن شما فراهم می‌کند تا به‌طور طبیعی، بدون بمباران اطلاعات و خواسته‌ها از خواب بیدار شود. در تجربه‌ام، جایگزین کردن زمان صبحگاهی با مطالعه یا مدیتیشن به من این امکان را داده است که روز را با ذهنی آرام و متمرکز شروع کنم. همیشه آسان نیست، اما قطعا ارزشش را دارد.

تجسم ابزار قدرتمند دیگری است که توسط بسیاری از افراد موفق استفاده می‌شود. این تمرین ذهنی شامل تصویرسازی اهداف و مراحل لازم برای رسیدن به آن‌ها است. با تصور موفقیت، می‌توانیم افکار و اعمال خود را در جهت تحقق آن هماهنگ کنیم.

روان‌شناسان بر این باورند که از طریق تجسم، می‌توان مغز ما را برای ایجاد نتایج مورد نظر آموزش داد . این به ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه کمک می‌کند و ما را به سمت اهدافمان سوق می‌دهد. شخصاً، اختصاص دادن هر روز صبح برای تجسم اهدافم، نه تنها مسیر من را روشن کرده است، بلکه عزم من را برای موفقیت افزایش داده است. بنابراین، هر روز صبح چند لحظه را صرف تجسم موفقیت خود کنید. ممکن است تعجب کنید که چگونه میل و تمرکز شما را افزایش می دهد.

مهم‌تر از همه، افراد موفق اهمیت مراقبت از خود را درک می‌کنند. آن‌ها تشخیص می‌دهند که سلامت جسمی، روانی و عاطفی پایه‌های موفقیت آن‌هاست. بنابراین، آن‌ها مراقبت از خود را به بخشی غیرقابل مذاکره از برنامه صبحگاهی خود تبدیل می‌کنند. این می تواند شامل هر چیزی باشد، مثل یک صبحانه مغذی، یک جلسه تمرینی، مدیتیشن، یا صرف وقت استراحت برای نوشیدن قهوه و تفکر.

به یاد داشته باشید، موفقیت فقط در مورد دستاوردهای حرفه‌ای نیست. این در مورد داشتن یک زندگی متعادل و رضایت بخش است. و این با مراقبت از خود شروع می‌شود. بنابراین مراقبت از خود را در اولویت برنامه صبحگاهی خود قرار دهید. این سرمایه‌گذاری نهایی برای موفقیت شماست.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
ندا طاقی آغمیونی
منبع
Geediting

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا