رییس سازمان توسعه همکاری علمی اعلام کرد: آمادگی ایران برای انتقال فناوری به امارات

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری های پیشرفته امارات متحده عربی، آمادگی ایران را انتقال فناوری به این کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، گروه علم و آموزش ایرنا، معاون وزیر صنعت و فناوری های پیشرفته امارات متحده عربی با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی قرار گرفت.

امیرحسین میرآبادی در حاشیه این بازدید در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری های پیشرفته امارات اظهار داشت: از ۴۰ سال گذشته توسعه فناوری در ایران آغاز شد و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آن را یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال آن شاهد ایجاد استارتاپ ها بودیم.

وی با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، افزود: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رییس جمهور در دستور کار سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌الملل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گرفت.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌الملل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری تصریح کرد: میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت های زیادی برای همکاری وجود دارد.

میرآبادی ادامه داد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت های دانش‌بنیان و شرکت های بزرگ و با سابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات با شرکت های نوپا به اشتراک گذاشته شود.

وی آمادگی خود را برای فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران، توانمندی شرکت های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تامین، سرمایه گذاری کنیم.

بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران، عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران افزایش داد

رییس اتاق بازرگانی الجزایر نیز در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران با تحسین پیشرفت‌های فناورانه ایران تاکید کرد: بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران، عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران جزم‌تر کرد.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، فناکمال حمنی رییس اتاق بازرگانی الجزایر که به همراه یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌های این نمایشگاه و خانه نوآوری برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر سطح بالای فناوری، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

رییس اتاق بازرگانی الجزایر یادآور شد: امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

حمنی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ به عنوان مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید . تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوری دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی به تولید یک فناوری در ایران اشاره کرد و ادامه داد: به گفته مسئولان ایرانی، هزینه خرید یک دستگاه تولیدی از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

هیات‌های دولتی و تجاری کشورهای مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، الجزایر، اندونزی و … در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (۲۰۲۴ IRAN EXPO) در سه روز گذشته با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه های توانمند مذاکره کردند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا