در اینوتکس 2024 مطرح شد: تأکید معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر تاسیس شهرک نخبگان

مراسم افتتاحیه با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، ریاست جمهوری، رئیس پارک فناوری پردیس، وزیر علوم کشور زیمباوه و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، روح الله دهقانی‌فیروزآبادی در ابتدای این مراسم گفت: امروز عظمت کشور در عرصه‌های بین‌المللی مدیون توان علمی و فناوری کشور است که صاحبان آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

فیروزآبادی اظهار کرد: رویداد اینوتکس به تدریج به یک محور زمانی برای دورهمی تمامی اعضای زیست‌بوم نوآوری کشور تبدیل می‌شود تا آنها بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور اضافه کرد: امیدوارم اینوتکس تبدیل به بزرگترین رویداد نوآوری کشور بشود.

او با اشاره بر آمار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما با وجود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان توانستیم بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد فروش داشته باشیم، صادرات ۳ برابر افزایش داشته و توانستیم ۲.۵ میلیارد صادرات داشته باشیم. دهقانی‌فیروزآبادی اظهار کرد: امیدوارم با تاسیس و راه‌اندازی شهرک نخبگان، پارک فناوری پردیس به بهشت فناوری تبدیل شود تا بتوانیم کمتر از ۳ الی ۴ سال آینده شهر نوآوری پردیس را داشته باشیم.

سجاد عباسی‌فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از برگزاری رویداد المپیک فناوری در حوزه هوش مصنوعی، رباتیک و رقابت‌های فناورانه خبر داد.

دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ بیان کرد: نمایشگاه اینوتکس، امسال میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور است. ما نیز تلاش کردیم تا از عوامل مختلفی که نقش موثری در زیست‌بوم نوآوری کشور دارند در این نمایشگاه دعوت به عمل آوریم. عباسی‌فشمی با تاکید بر اینکه اینوتکس تنها یک نمایشگاه نیست، گفت: شبکه‌سازی، همکاری و مشارکت سرمایه‌گذاری هدف کلی ما از برگزاری این نمایشگاه است. موازی با نمایشگاه بیش از ۴۰ رویداد تجاری برگزار می‌شود که در نوع خود کم‌نظیر است.

پس از آن، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در سطح بندی اکوسیستم‌های نوآوری و استارتاپی در سطح جهان ۶ شاخص اصلی مد نظر است. رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص این ۶ شاخص بیان کرد: وضعیت استعدادها و نیروی انسانی مناطق که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را شامل می‌شود یکی از این شاخص‌ها است، دانش فنی و دسترسی به دانش فنی دومین شاخص، میزان دسترسی به بازار شاخص سوم، چگونگی تامین مالی چهارمین شاخص است. او ادامه داد: عملکرد و ارزش اقتصادی زیست بوم شاخص پنجم است که نشان از سطح و جایگاه زیست بوم دارد.

صفاری‌نیا با اشاره به اینکه شبکه ارتباطی فعال زیست‌بوم، ششمین شاخص است، افزود: در جهان یکی از شاخص‌های سطح بندی اکوسیستم نوآوری میزان دسترسی اکوسیستم به منابع و امکاناتی است که در نظر دارند، شبکه استارتاپی وهم‌افزایی که وجود دارد و ملاقات‌ها با سرمایه‌گذاران و فناوران است، هرچقدر شاخص‌ها و دسترسی‌پذیری به منابع امکانات بیشتر باشد، زیست.بوم می‌تواند قوی‌تر عمل کند.

به دنبال آن، سه محصول نوآورانه و خلاق در زمینه پزشکی،رباتیک ،صنایع پلاستیک رونمایی شد. مسعود وکیلی‌نیا، مدیرشرکت ارتباط فردا در مراسم افتتاحیه با اشاره به مجموعه فینوتک که یکی از مهترین دستاوردهای این حوزه است، گفت: ارتباط فردا معمار و خلق‌کننده زیست‌بومی خواهد بود که در آن خدمات نوین مالی و بانکی برای تمام مشتریان از هر قشر و گروهی، با بهترین کیفیت و تجربه‌ای منحصر به فرد فراهم باشد و کمک کند آینده‌ای بهتر برای همه رقم بخورد و نوآوری باز همواره از مهمترین موضوعات و دغدغه‌های ارتباط فردا بوده است. 

او ادامه داد: ارتباط فردا با دوراندیشی و برنامه‌ریزی تلاش می‌کند تا برای ورود به قرن جدید گام‌های بزرگ و ارزشمندی بردارد. ما در تلاشیم تا با ارتقای فرهنگ نوآوری در شرکت، علاوه بر استقبال از هرگونه ایده و نگرش بیرونی، درباره آنها با یکدیگر گفتگو کنیم.

مدیرعامل ارتباط فردا بیان کرد: امروز چشم‌انداز فینوتک از «بانکداری باز» به «نوآوری باز» تغییر کرده و جدا از سرویس‌های بانکی، در زمینه‌های دیگری مانند بورس، بیمه، تلکام و… نیز فعالیت می‌کند و وظیفه آن توانمندسازی بازیگران اصلی این حوزه‌هاست.

 در انتهای مراسم، زنگ افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ توسط روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی به طور رسمی به صدا درآمد.

 انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا